Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-25, 18:06   #40
crossbow

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8842
Standard

Svanstedts tankar

+++
Bailey Sweet Grim (V75-5) tycker jag är en bra häst för klassen. Hon gjorde ett kanonlopp senast då hon fick öppna hårt första 700 meterna och gick bra in i mål som tvåa. Hon har inte stått över något efter senaste starten utan tränat kontinuerligt hela tiden i sandbanan. Det som kan vara lite problematiskt här är starten. Hon har varit lite besvärlig i voltstart tidigare och nu när vi har springspår så måste man vända runt snävt. Vi får se hur hon klarar det. Även om hon vänder runt så kan det bli en missad start och är man då längst ut så riskerar man att hamna illa till. Men är hästen snäll att vända med så kan det istället bli en bra start för då är hon rätt så snabb ut om hon trampar iväg. Så det stora orosomomentet är starten men klarar hon den tror jag på bra chans. Hästen känns väldigt fin och felfri tror jag att hon kan segerstrida. Hon gick med skor och broddar senast och klarade det bra. Är banan fin kör vi barfota runt om och det är ett klart plus.

++
Clear Sign (V75-3) avslutade bra som tvåa senast men det var också i ett billigare lopp. Nu är det betydligt tuffare emot och han räcker normalt inte till seger. Han känns annars i fin form och har tränat på bra men det här blev ett tufft lopp med flera riktigt bra hästar. Han är snabb ut och har ett bra spår men det är inte aktuellt att köra i någon ledning i det här gänget. Han får försöka hänga med till en skaplig placering och i bästa fall kanske han kan nå en plats. Är det fin bana så går han barfota runt om.

Källa: Trav365/Sportbladet
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat