Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-25, 21:19   #42
michel65

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

Intervju Flemming jensen

Flemming Jensen är alltid intressant då han har hästar till start på V75 och nu kommer han med tre stycken – varav en är favorit och det är 3 Remember Laser (V75-5).

- "Hon blir bättre och bättre för varje start, och senaste loppet var det bästa hon gjort för mig. Hon håller normalform av jobben att döma och den som slog oss senast är riktigt bra och har vunnit lopp även efter det. Det enda som är ett frågetecken är voltstart, jag har aldrig kört henne i volt men hon är en normalsnabb häst och travsäker och ska ha chans att komma till ledningen, det är min ambition i alla fall. Hon gick med norskt huvudlag för första gången senast, jag är ingen som gillar det egentligen men det kan ju ge effekt någon gång och nu är det mycket pengar att köra om så hon går med det igen. Hon går med bakskor precis som senast och skulle vi komma till ledningen så ökar chanserna och hon bör ses med chans då hon är ganska bra för sin klass och tidsmässigt står hon sig bra i loppet, säger Flemming.

- 11 Montgomery Hill (V75-3) anmälde jag hit för att jag trodde det skulle bli enklare lopp i guld, men nu blev det inte alls så och vi fick ett dåligt läge och jag har svårt att tro att han skall vara med och kriga om segern. Det är ingen dålig häst, men vi siktar på pengar mot lite för tuffa hästar. Jag ändrar inget så det blir barfota fram igen och han känns helt normal i jobben.

- 12 Keeping Julia (V75-6) har fått spår tolv som flera gånger tidigare och det är samma som med Montgomery, hon smygs för pengar i första hand. Jag tycker att hon var okej senast, hon blev lite störd i sista sväng och fick börja om lite, men kanske skulle hon ha varit lite vassare med det lopp hon fick. Hon är lite ambitiös och gynnas av att det nu är kort distans. Henne kör jag med öppet huvudlag och bakskor, så det blir ingen ändring", säger Jensen.
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat