Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-26, 23:40   #238
dellgren
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Jag har hittat 2 intressanta spel inför Eurovision Song Contest redan nu. Det ena avgörs redan på måndag och det andra avgörs först när finalen går av stapeln den 18 maj.

2013-01-28 11:00MalmöVem blir programledare för Eurovision So vs SARAH DAWN FINER Ja FT 2 10.000

Ja, jag vet. Hon var utsedd till fjolårets julvärd på SVT och inte kan dom väl då ge henne ytterligare ett sådant förtroende som att på egen hand leda Eurovision Song Contest?

Jodå! I mina ögon är hon given. En ytterst skicklig programledare som går hem i TV-soffan och som dessutom har en totalt oklanderlig engelska - av naturliga skäl. Succén som EBU-tant i fjolårets Mello gav eko i hela Eurovisioneuropa och för många utanför Sveriges gränser är hon det givna valet.

SVT har visserligen en tendens att plocka fram oslipade diamanter men med tanke på att Sarah Dawn Finer ger hela 10 gånger pengarna måste det till en liten chanspeng på det. Gina och Danny är favoriter att även leda Eurovision enligt bookiesen men eftersom SVT klargjort att det bara är en person som ska leda tävlingen i Malmö så är det ingen av dom som kommer på tal.

På måndag klockan 11.00 avslöjar SVT vem det blir och jag både hoppas och tror på Sarah Dawn Finer!

2013-05-18 21:00Final - MalmöKommer San Marino att ge Italien 10 elle vs ANNAT Nej FT 1 4.000

Två gånger genom historien har San Marino kunnat rösta på Italien. Första gången skickade dom en tolva till storebror men förra året skickades bara en sjua. En lillpeng på att dom inte heller i år gör det. Observera att Italiens bidrag inte än är offentligt men jag provar ändå på fyra gånger pengarna.

http://www.youtube.com/watch?v=HMeMv38m4mg

Senast redigerad av dellgren den 2013-01-26 klockan 23:45.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat