Hej!
På lördag drar Svt igång sitt stora dragplåster Melodifestivalen.
Man får väl tycka vad man vill om detta spektakel, men det drar mycket tittare och på nåt viss så lyckas man själv hamna framför tv:n och se på det!
Att det dessutom erbjuds odds till denna tävling, gör ju inte saken mycket sämre för oss spelare.
Jag har noga läst och lyssnat på samtliga deltagare inför årets upplaga, och måste säga att det är ganska klent startfält. Men många nya ansikten och det är ju inget minus heller.
Bolagen erbjuder ju lite olika spel, att gå vidare till finalen (2 bästa från varje lördag) att gå vidare till "andra chansen", vinnare och sen vara bland de 3 första i finalen.
Här anser jag mig hittat ett riktigt intressant odds, och jag skulle bli mycket förvånad om detta odds står sig innan lördag då tävlingen drar igång.
Självklart är det MUSIK vi pratar om, och man kanske kan tycka att det är lite lotto över det hela.
Men jag anser ändå det finns stort värde i detta spelet.
David Lindgren som vinnare, ger 7.00 degen hos unibet, för att jämföra 5,00 hos nordicbet och 5,50 hos bet365.
David Lindgren slog ju igenom förra året med låten ”Shout It Out” där han kom på en 4:e plats.
Killen är ju väldigt trevlig och sympatisk, och går hem hos det flesta människor och detta är enbart ett plus då det skall ringas in på röstningen.
Om man jämför startfälten från förra året där David kom 4:a mot årets och man får 7,00 pengarna som vinnare, så måste man hugga direkt!
Artister som jag ser emot är väl ; Ulrik Munter,Janet Leon och Anton Ewald.
Låten han skall framföra iår "Skyline", är hyfsat lik den förra året, med mycket dans och framförallt TEMPO, som får publiken att hänga på direkt!
Dessa faktorer är stora PLUS när det gäller schlager!
David går ut nu redan på lördag i karlskrona, och det ser jag inte som något negativt direkt, utan han visar vart skåpet skall stå och går vidare till final. Och sen sitter vi med spel till 7ggr i finalen, medans övriga kanske får 2,50-3 ggr på sin höjd!
Jag kan för övrigt nämna att jag satte 9/10 spel förra året i h2h i melodifestivalen, så jag anser mig vara "hyfsat" kunnig ändå inom detta.
Tack för ordet, och simma lugnt!
//
Skubb14