Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-29, 08:29   #125
slindoffer

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Här har det varit tyst ett tag. Har haft tokigt mycket att göra men nu sitter jag i lugn och ro på bb och med renoveringen hemma i princip klar ska jag väl få lite fart på dagboken igen.

Pushade ju mycket för Notts Co borta mot Portsmouth för ett par veckor sedan i en match som kom att bli inställd. Nu blir den av idag och även om en del värde försvunnit tycker jag fortfarande det är ettbra spel.

Portsmouth har visserligen signat en handfull spelare, men med deras läget så är det verkligen bottenskrapet man får ta. Antingen spelare på free transfer, från lägre divisioner eller återvändande spelare (rocha, keene) som vill hem. Inga stora eller kanske ens nämnvärda namn förutom dessa två. Nu har man även tappat mittfältaren Darel Russell och läget är inte bra. Senast förlorade Pompey hemma mot jumbon Hartlepool med 1-3 i en match där man hade 7 debuterande spelare. Det var Hartlepools blott tredje vinst för säsongen och inte det bästa kvittot för Portsmouth.

Notts fina bortasvit med 22 matcher utan förlust ändades mot Leyton Orient senast. Målvakt Bialkowski skadade huvuset ordentligt och 18-årige Spiess fick hoppa in efter 10 min. Han stod för massor av fina räddningar och blev man-of-the-match i blott andra uppträdandet för klubben. Han fortsätter i mål mot Portsmouth. Botts får även tillbaka anf zoko efter två matchers avstängning.

Det jag inte gillar är att spela mot en såpass stor hemmadog, men portsmouth har egentligen inte ett lag för league one och notts är ett starkt bortalag.

2013-01-29 20:45Npower League OnePortsmouth vs Notts Co 2/2 2/2 HT/FT 5 2.750

2013-01-29 20:45Npower League OnePortsmouth vs Notts Co -1 FT 5 2.540

Senast redigerad av slindoffer den 2013-01-29 klockan 23:01.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat