Kör såhär imorgon med några tankar...
1) 4
2) 1 4
3) 7 9
4) 2
5) 2 3 4 5 6 7 10 11
6) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
7) 1 7
8) 2 3 4 7 12
Spikarna:
4 Going For Gold Zaz är väldigt startsnabb och blir förmodligen släppt till spets om dom ens kan svara. Nurmos meddelar totalt okört när hästen felade sist och det ses mest som ett olycksfall i arbetet. Var smällfin i värmningen och Nurmos meddelar toppchans och dagens bästa i stallet! SPIK!
2 Lili Nash spikar jag osedd men med ett staket i raden till vinnarodds runt 1.30 och med tanke på att finnarna lastar över vinnare efter vinnare så köper jag gärna grisen i säcken! Halvljummet motstånd emot också. SPIK!
Låsen:
Går emot mina egna principer och kör inte mindre än tre tvåhästarslås! Samtliga är spikbud men garderade med en skräll och nästagångare!
4 Ginger Belle är det högst sannolikt spets och slut på men jag vill ha med rygg ledaren 1 Save The Earth som är startsnabb, har lopp i kroppen och hyperkapabel. Det enda minustecknet är kusken men även tomten Lennartsson JR kan vinna om luckan kommer!
7 Djali Boko vinner förmodligen plättlätt och att den här i nuläget inte ens är favorit är ett mysterium! Skulle lika gärna sorteras in under rubriken omgångens bästa (prisvärda) spik! Jag vill dock inte åka på 9 Najad Tilly som jag tror är en kanon i vardande! Vilken spurt sist och under 10 procent är ett SKÄMT! Bara måste dubbla om det häxar för min favorit!
1 Manstones Classic värmde kanon sist men fick dödens som den absolut inte tycker om. Höll bra ändå men litar inte på Tarzan som kusk och dubblar med V75-skriket 7 Ybanos som inte ens Saida vet var hon har! Den kan galoppera från start, skritta i mål på 18 likaväl som den bombar runt på 12-tid! Vågar inte släppa den hur som helst...
Sjätte loppet är dagens öppnaste och jag målar på med alla! I femte är 3 Anna Sisu en mordvinnare om i ordning men det är något fel för dagen på den hästen? Sönderkörd, känner av något eller nedtränad? Ingen aning men hästen står inte att känna igen! Jag målar på!
I sista tar jag med dom jag känner kan vinna! Förstahäst är 4 Mellby Vagabond som jag tror tar spets men det är ju det där med tomten i sulkyn... 3 Cobol Queen är ingen stjärna men formkortet i gänget! Klar andrahäst! Streckar dessa plus tre till. Lämnar 11 Salsa Knight som jag har fått för mig är en spetshäst?
Dagens avslag!
5 Kiss Pride som gärna får vara en stjärna på orten. Sträcka på sig efter 22-23-tempo större delen av loppet i årets sämsta lopp på Valla är inget som imponerar! SCHAS!! USEL favorit!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: lepadd (+5), AbbeAce (+5)
Senast redigerad av doob den 2013-01-29 klockan 21:43.
|