Citat:
Ursprungligen postat av kriga
Håller med om att Bergh är en mkt bra kusk, underskattad vet jag väl iooffs inte om han är?
Jag har honom 2+ lokalt(2max) och 1+ på riksnivå. Hth värderingen skiljer ju mkt från en normal värdering.
Hanna Olofsson tex tycker jag är en mkt intressant kusk när det rör sig om poolspel. offensiv och vågar chansa gör ju värdet högt sätta understreckat. Som HTH däremot mkt svag, överforcerar ofta och kör mkt galopp.
Likadant med tex Petter Lundberg, lätt retard den killen, men snubbar som kan friska på i spets med en 60 oddsare är ju alltid intressanta på ett poolspel.
Men samma där, kör alldeles för vårdslöst för att vara en bra HTH kusk
|
Håller med dig i mycket kriga, men Hanna Olofsson??? Det du beskriver henne för gäller ju xx-antal kuskar och oftast i samma lopp. Du kan ju hitta dessa i varje lopp, särskilt i de av sämre klass och oftast i norr...
Det jag menar är att i ett lopp kan du ju hitta x-antal kuskar som är skrällskuskar och det är ju intet för intet att de är just detta, nämligen SKRÄLLkuskar!
Det man hellre skall leta efter är lite bättre kuskar i ex. lärlingslopp - där kan dessa verkligen vara skillnaden i ett lopp som på förhand ser ganska jämnt ut... Är det många lallare, leta ut den bästa lallaren och lira denne - ger många gånger utslag...
Men det var kanske det du menade...?