Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-14, 09:28   #53
Geezer

Geezers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 463

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Salavat @ 1.55 2u
Här är det klasskillnad. Salavat har vunnit de två första mötena med 5-1 och 4-1. Salavat har 14 raka segrar nu, och man var KHL's bästa bortalag under grundserien och vann 21 av 28 bortamatcher. Idag tror jag absolut att man grejjar segern och fixar en plats i kvartsfinalerna.
Det enda som oroar är väll möjligen att man tog stryk av Avtomobilist på bortais i grundserien.

Neftekhimik @ 3.65 1u
Neftekhimik har 2-0 i matcher efter sina hemmamatcher. Senaste matchen ledde man med hela 5-0 efter två perioder.
Avangard Omsk är ett lag i kris. Man avslutade grundserien med 5 raka förluster. En dag före slutspel valde man att plocka in skandaltränaren Raimo Summanen, som sparkades av Rapperswill i december, detta har både fans och ryska medier ogillat rejält.
Summanen har inlett med två raka förluster och storstjärnan Jagr har deklarerat att han lämnar klubben efter säsongen om Summanen då är kvar som tränare.
Tilläggas kan att Neftekhimik slutade före Avangard i tabellen och vann även bortamötet mot Avangard under seirespelet. Man har faktiskt vunnit de tre senaste bortamatcherna mot Avangard.
Här får vi alltså 3.65 på ett lag som kommer till spel med fyra raka vinster mot ett lag i kris med 7 raka förluster. Det anser jag att man bara måste testa.
Dock går jag in med låg insats då risken finns att Avangard har samlat sig nu och gör ett sista ryck idag och när de väl får till det kan de spela riktigt bra hockey.

Magnitogorsk @ 1.75 2u
Magnitogorsk har vunnit de inledande två matcherna i denna serie med 5-2 och 3-1, men nu är det dags för bortaplan och det kan såklart bli lite jobbigare.
I grund och botten är det dock stor klasskillnad mellan dessa lag, dock känns det ständigt som att Traktor med sitt fysiska spel ska kunna grisa till sig en seger.
Magnitogorsk är dock med sin starka defensiv ett bra bortalag och faktum är att man har vunnit samtliga sex möten mot Traktor iår. Varav två borta med resultaten 5-2 och 2-1.
Så till ett odds på 1.75 känns dom ändå värde att testa idag!