Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-31, 17:14   #128
slindoffer

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

2013-01-31 Eskisehirspor - Trabzonspor (Turkish Cup)

Datum: 2013-01-31
Tid: 18:30
Sport: Fotboll
Land: Turkiet
Liga: Turkish Cup
Match: Eskisehirspor - Trabzonspor
Period: ft

Spel: Eskisehirspor -1
Insats: 25.00
Odds: 3.200
Bolag:

Motivering:
Turkiska cupen spelas med gruppspel och playoff och i dagens match i grupp B känns det som om det är klar fördel hemmalaget Eskisehirspor.

Eskisehirspor slåss med Antalyaspor och dagens motståndare och gruppledare Trabzonspor om två playoffplatser. Trabzonspor leder gruppen med 12 p efter 4 matcher och målskillnad 10:2. Antalyaspor är tvåa med 9 p, 5 matcher, målskillnad 13:7.

Eskisehirspor har spelat 4 matcher och har 6 poäng, målskillnad 5:5. Man har vunnit sina hemmamatcher mot jumbon Mersin Idman Ýurdu och Antalyaspor. Förslust i bortamatcher mot Antalyaspor och dagens motståndare Trabzonspor.

Eskisehirspor är turkiska superligs tredje bästa hemmalag och man har en oerhört fanatisk hemmapublik (tom för att vara turkiet om jag förstått rätt) i ligan har man 5-3-1, 20:10 på hemmaplan och iom detta bäst målskillnad hemma. Endast Fenerbache och Galatasaray är bättre hemma.

Vid seger idag går man upp på samma poäng som Antalyaspor, men förmodligen med sämre målskillnad. Eskisehirspor har dock Mersin Idman Yurdu kvar, medan Antalyaspor ska möta Trabzonspor borta. Seger idag och det är fördel Eski i jakten på playoff. Man har en ordinarie startelva.

Trabzonspor behöver en poäng på sina återstående två matcher (dagens inräknad) för att ta sig vidare till playoff men till dagens match har man 8 st (men jag lyckas bara utröna 7 namn mha google translate) spelare borta. Zokora och Bamba spelar Afrikanska mästerskapen med Elfenbenskusten, och man saknar dessutom Gural, Mierzejewski, Sen, Colman, och andremålvakt Zengin.

Troliga startelvor (enligt spor.mynet.com):

Eskişehirspor: Boffin, Veysel, Servet, Diego, Dede, Mehmet, Alper, Hürriyet, Erkan, Necati, Kamara

Trabzonspor: Onur, Zeki, Mustafa, Abdullah, Emerson, Aykut, Soner, Sapara, Alanzinho, Olcan, Vittek

Tittar man på vad för spelare som är borta för Trabzonspor så ser det ut som om man ställer över ytterligare ordinarie spelar som Öztekin, Altintop och Janko, men hur det faktiskt är vet jag inte säkert.

På det hela taget känns det som om Trabzonspor siktar på att säkra avancemang i sista omgången hemma mot Antalyaspor och Eskisehirspor har fördel av hemmaplan.

Ingen värdering i insats då jag spelar flat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+5), henke111 (+1)
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat