Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-01, 19:10   #39
crossbow

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8840
Standard

Svanstedt om sina

+++
Keso (V75-7) spurtade bra i Gävle senast efter ett lopp i ryggar. Det är precis sådana lopp han ska ha för det går inte att köra för offensivt med honom. Han tog sig förbi alla som låg framför och fick bara stryk av den som liftade med i rygg. Jag tycker det var maximal utdelning. Nu är det lång distans igen med bakspår fast det gör inte så mycket när det är långa lopp. Det är också bra för då håller han sig lugn i början. Hästen är i så bra form han kan vara och gick ett rejält jobb i måndags på sandbanan och kändes stark. Under torsdagen gick han bara ett lugnt motionsjobb och allt var som det skulle. Han möter kanske ett par tuffare konkurrenter nu som står där framme, bland annat Caddie Gallant men helt borta tycker jag inte att han är. Det blir barfota runt om ifall banan tillåter och annars blir det barfota fram.

++
Clear Sign (V75-3) gick väl hyfsat senast men utan den där riktiga gnistan till slut. Jag tycker att han borde ha varit tvåa för att få godkänt. Hästen är lite trög av sig och kanske inte i bästa form men nöter på skapligt ändå. Nu har han klart sämre spår än senast och därmed har han ingen vinstchans eftersom han är beroende av bra spår och fina löpningar. Han är ju snabb ut men det kostar också om man ska lägga en speed i början så långt ut bakom vingen. Skulle hästen ha maximal tur kanske det kan vara lite platschans.

Zizou Limburgia (V75-7) vann senast i ett billigt lopp efter en fin resa. Näst senast blev han het i ledningen och det bästa är att köra honom i ryggar så att han håller sig lugn. Hästen är i bra form i alla fall och då går han även bra över längre distanser. Han är riktigt startsnabb och kusken får ladda för ledningen för att sedan släppa till någon bra. Jag tycker inte att det är något hett vinstbud då det är flera tuffa konkurrenter med. Kan han få hyggliga slantar får vi vara nöjda. Han går barfota fram eller barfota runt om.

Källa: Trav365/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat