Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-01, 22:03   #42
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Vinballe-analysen i skrivande stund efter 3/4-dels Amarone Ripasso...

Avd.1

4 Mellby Amiral spik eller inte spik? Det är frågan... Orolig att den fortfarande är lite ostadig på benen men annars tar den över spets och vinner!? Tony Wallin vågar inte svara tror jag... Om den sjunker i procent... 76% nu är för mycket! Motbuden är främst 9 Peaberry och 10 Staro Fighter OM Amiralen får dödens!

Avd.2

Återigen en häst jag mycket väl kan komma att spika men i nuläget alldeles för stor... 3 Lucky Angel Face är det ju garantispets på särskilt som 1 Unison Sund så tydligt deklarerar spets och släpp! Betaltjänsterna går på ettan här men det är bara för att gapa in en rubrikhäst! Även dom förstår att Goops är förstahäst! OM jag får för mig att gardera så streckar jag även 8 Guanabana som inte är någon egentlig V75-vinnare men formen är såpass bra att den kan gå fort 300 meter från tredje in/rygg ledaren och 5% är ett skämt! 9 Believe Me tål gå tufft i 700 meter i tredje och är påväg mot storform. Får bra lopp, direkt i andraspår, i tredje-fjärde ut! Absolut bäst värde om gardering finner jag i 14 Ranch I Do I Do som verkligen är på tårna nu! 20 bakom förvisso men det löser Örjan! Den här kan FLYGA LÅGT om det blir lite fart på det och hästen är van MYCKET hårdare motstånd! PASSAS! 6% är löjligt!

Avd.3

4 Calamara Donna till 29% känns som en bra spik! Erik vill ju ha rygg så det är bara för Örjan att bomba till spets (Redéns häst varnas det för men glöm det...den släpper!) och så lugnt i 500 och lätt sprint i mål! SPIK i nuläget!!

Avd.4

6 Twitter är ett fint löfte men ingen favorit till 71% i min bok! Alldeles för tung och den känns inte färdig! Jag målar på och hoppas på skräll! 1 Öjja Scoop är ingen bluff och varför släppa med en kapabel häst som har fyra av fem? 7 Baran Boko är också startsnabb och dessutom stänkrädd så den vill också till spets! Jag målar på så mycket jag kan. Finns en del fina djur bakom! 4 Bobbery är en fin häst och 7% är för lite! 9 Persören?

Avd.5

Här har jag god lust att chansspika en rysare! 2 Kolnes X.O. är en norsk gäst som gynnas bara genom att vara norsk! Startsnabb och kapabel, lopp i kroppen och gynnas ju sämre bana det blir! Jag är jäkligt sugen på att dra en rövare och runda hörnet gentemot packet där dom flesta spikar fyran eller garderar många! 11%! Skynda Fynda!

Avd.6

11 Latitude Broline är en mordvinnare och spik OM Örjan inte får för sig att ge hästen ett snällt lopp... Han är ju sån mupp ibland! Inget larv Örjan! Kör fram och tugga ner dom!

Avd.7

Dagens andra sug-i-magen-känsla-vinnare är INTE 6 Caddie Gallant! Jag låser nog med den för det är en KANON men det är även 4 Art On Line! Mikko Aho har en flygmaskin som han har skyndat långsamt med och den här är aldrig dålig. Startsnabb som fan också och jag tror att Mikko är sugen på att bomba runt utan att släppa någon förbi sig hela vägen! Fegar han och släpper till Jorma så är den speedig att kunna vinna från rygg ledaren också! Bra lås!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3), AbbeAce (+3)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat