Det första man tappar i början är ju vätska. Så att gå ned 4-5kg första veckan är inga problem. Du kommer märka att du gör fler toabesök/dag än per vecka

Det jobbiga kommer senare. Glöm heller inte att äta avocado/linfrön. För du kommer få en jävligt hård mage i början. Samt vecka 2-3 börjar du bli yr, orklös, trött, seg men det är en övergångsfas. Ha det i åtanken och du kommer klara dig genom den fasen. Ett annat sett att slippa det är att träna samtidigt. Själv har jag kort på fitness24seven gymmet. Ingen bindningstid och endast 200spänn/månad. Gå in/ut när du vill då de är obemannade och det viktigaste av allt är att de flesta har gratis parkering anslutet
Är själv i en deffperiod med nämligen, började för 12 dagar sedan och nere 5.8kg

Dock kombinerar jag det med motion/träning även. Är 178 och planerar att nå till 76kg. Väger 80.6 nu. Skippar alla kolhydratkällor och sockerintag.
Nu reagerar kroppar olika, men följande har jag märkt funkar kanon på mig.
Mitt råd till en riktigt god och mättande frukost är 2 kokta ägg, 2 thin crisp (knäckebröd dock extra tunn) och lite majonäs. Bred majonäset på knäcket, slicea äggen i en sån där delare och lägg på. Håller mig mätt framtill 12-13tiden om jag äter kl 07:30. Har aldrig tröttnat på denna frukost och kört samma i 4 veckor på rad nu.
Sedan måste du även skippa frukt och mjölk tyvärr (jag som älskar både och). Frukt innehåller fruktos = socker. Du vill programmera om din lever att börja tillverka eget socker från proteinet vilket tar ca 1månad.
Värst av allt är ju att jag älskar sushi även och brukade äta det 1-3x i veckan. :( Nu lär asiaterna undra vart jag tagit vägen
De roligaste är när man får höra av andra, "du ser mycket piggare ut". Sådan egoboost man får
Nu finns det ju många självutnämnda experter överallt, så det tar nog tid att komma fram till vad ens kropp reagerar bäst på då vi reagerar olika. Lycka till!
Lite bilder på vad jag åt på kvällen, till lunch morgonen därpå och på kvällen. 930 kcal totalt fördelat på 3 portioner (=310/port). Supergott och väldigt mättande finns i spoilern nedan:
Spoiler:
500gram kycklingfile
250gram wokgrönsaker
5dl kelda thaisås (färdigblandad currypasta med kokosmjölk, limegräs, kryddor osv. Bara att hälla i)
Äggen var till frukost för morgondagen

och den där röda manicken i kastrullen gör så att du alltid får perfekta ägg hur du än vill ha dom (mjuk, medium, hård osv)