Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-04, 10:09   #3
donkyklonk

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3904
Standard

Extremt trevligt med hemmabana och är det någon gång man har edge så är det nu. Väldigt många djur som startat på V65 Jägersro senaste månaden som jag har stenkoll på. Första tankar:

1) Photo Princess lär bli storfavorit här med all rätt. Bästa hästen med perfekt läge och distansen passar mkt bra. Värst emot är nog 10 men även 9 kan vara en kul skräll om hon får spara speeden.

2) Ser lurigt ut. Återkommer. Search Launcher har varit bra men svårt läge? Känns som skrälllopp.

3) Intressant körning från start. Joke Face och ludde har med sonen och laveccen som "hjälp-ryttare". Initialt spetsar Copper Beach. Conrad släpper dock till alla och ingen annan tar en längd på Laveccen. Adrian till spets och inte släpper han till Spring Erom som bör få dödens då. Ludde kan tänkas vara offensiv och Adrian lär dock inte svara om pappa kommer... Joke Face badkars vinnaren men frågetecken på dagsform osv kan göra att jag plockar med 2,3,6 som också kan vinna.

4) Staro Fantastic var draget senast och visst kan han vinna igen med Åke i sulkyn nu. Tycker det är dåligt emot. Dock "fel" distans för Staro som är bättre på längre enligt mig och lär får göra mkt jobb och kan vara sårbar mot smygkörda.

5) Mkt trevligt spellopp. Tror inte 1 löser uppgiften på V7. Favorit blir säkert flemming med Pianot men lurigt läge. Gillar även 3 men känns som tillägshästarna står bra till. Jämnt mellan många hästar, går nog för skräll.

6) Här kommer en spik för mig. Den som inte såg Luringen Palemas senaste lopp i ny regi, kolla! Spets och slut från spår 8 och om liknande prestation är övriga chanslösa. Ludde i Sulkyn nu känns lite småkul. Hästen har dock tidigare varit lite blöt i spets i tidigare regi men intrycket senast gör att jag lär spika igen om han inte bli storfavorit. Hoppas art on line drar mkt streck från det iskalla läget.

7) Freeman T Porter var återigen så fin och bra som han kan vara senast. Dock ojämn häst. 1 Har perfekt uppgift med björn och dessa två höjer sig vid min första anblick.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+5), AbbeAce (+3), rohood (+4)

Senast redigerad av donkyklonk den 2013-02-04 klockan 10:30.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat