Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-04, 22:07   #15
axelroos
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Stakesen är helt enkelt för stora på spelbolagen för att det inte ska vara lönsamt att rigga matcher.

Den riggade CL-matchen som spelades i England är garanterat Liverpool - Besiktas 2007 som hemmalaget vann med 8-0. Minns att den osade katt lång väg.

Också roligt hur blåögda experter inte tror att det förekommer några riggade matcher i Sverige. Det gör det!

Om inte annat blir man orolig när svenska spelare, som t.ex. Pontus Jansson och Magnus Eriksson öppet visar hur mycket de spelar på twitter. Det ger mig dåliga vibbar om framtiden. Pengarna i de uppgjorde matcherna är för stora helt enkelt. (Att syndikaten endast tjänat 70 miljoner på detta ser jag som fruktansvärt osannolikt).

Kan avsluta med en rolig anekdot i ämnet, som jag fått återberättad.

Någon gång under 2000-talet spelades det en Superettanmatch nere på Listerlandet. En av de största profilerna i hemmalaget (ingen nämnd) hade lagt ett resultatbet på 3-1-vinst. När klockan började ticka mot slutet stod det just 3-1 i matchen, när han samma spelare fixade en straff åt sitt lag. Han tog den själv. Och drog den åt helvete. Och kammade in några lax på Oddset Matchen. GG WP!
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat