Ämne: hetsarn - NFL
Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-06, 20:42   #229
hetsarn

hetsarns avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Dags att börja gå igenom lite free agents i NFL. Tänkte dra igenom dem position för position. Det finns så klart mängder med free agents för varje position men jag fokuserar på de fåtal som är värda att nämnas. Vi drar igång med QBs!

I år är det lite tunnare på QB-sidan när det kommer till free agents, förra året var stora namn som P.Manning och Brees free agents. Men vi hittar bland annat QBn som vann säsongens Super Bowl, Joe Flacco, som ett av namnen.

Joe Flacco
Det har varit mycket snack under säsongen om han är en "elite" QB och om han skulle vara värd ett riktigt saftigt kontrakt. Nu när han har en ring känns det som Ravens inte har något val, de kommer se till att han stannar i Baltimore många år framöver. Tippar på att han blir en av ligans bäst betalda QBs. Välförtjänt eller inte? Det får tiden utvisa.

Matt Moore
Backup till Tannehill i Miami Dolphins, en mycket kapabel sådan. Kan vara en helt OK starter i NFL om något lag är villiga att ta chansen. Tror mer på att han signar med ett annat lag och tävlar om starting jobbet än att han stannar kvar som backup, då Dolphins gjort det tydligt att de vill satsa på Tannehill.

Tarvaris Jackson, som var starter i Seattle innan Russell Wilson draftades, kommer bli free agent igen efter att ha slutfört sin 1-års deal med Bills. Jason Campell, Chicago Bears, likaså.

Två QB som inte är kommande free agents men som ändå lär förflytta sig är Alex Smith (49ers) och Matt Flynn (Seahawks). Båda förtjänar en chans att vara starters nånstans, eller åtminstone att tävla om platsen under training camp. Båda deras nuvarande lag har gjort klart att de kommer satsa på en annan QB - Kaepernick resp. Wilson.

Det finns flera lag som är i behov av en ny starting QB, vissa mycket mer än andra. Jag tror många av de backup QBs som är free agents kommer resigna med sina nuvarande lag.
Följande lag tycker jag har mycket stort behov av ny starting QB:
Jacksonville Jaguars
Kansas City Chiefs
Arizona Cardinals

Lag som bör ta in ny QB till training camp för att tävla om starting position:
New York Jets
Buffalo Bills
Oakland Raiders
Cleveland Browns
Philadelphia Eagles

I Jets och Bills fall tror jag dock inte så mycket kommer hända, deras nuvarande starting QBs (Sanchez och Fitzpatrick) har nyligen fått löjliga extensions på sina kontrakt. Även om de blir utspelade under camp lär de vara kvar på rostern.
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat