Citat:
Ursprungligen postat av KungKlave
Det är inte så jag har tänkt men det är väl bara att köra på det om alla är med på det?
Det tråkiga om man har den regeln är att det är en större fördel att vara med från början och alla tävlingar i Alpint. Dem som ev. har tänkt vänta till Skidskytte och Längd förlorar mycket på detta.
|
Tanken är ju ändå att kröna "den bäste". Kan man tippa alla sporter så ska man ju få en fördel då också. Man kan ju vända på det och säga att de som väntar med att tippa får en fördel om de som spelar alla sporter går förlorande, vilket med tanke på wigen som bolagen tar inte är helt osannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av KungKlave
Skulle också vara tråkigt att åka ut, att få slut på units.
Jag kan tänka mig att köra på som ni har tolkat det om ni tycker att det är roligare så, annars vet jag inte riktigt hur vi ska lösa det.
Om vi bestämmer nu hur det ska bli så har man inte förlorat mycket på det då det endast gått två tävlingar. Så hur ska vi göra?
|
Att åka ut är någonting man får räkna med bara. Jag tycker att vi kör på den devisen att man har 100 units att förfoga över och att man får omsätta så mycket man vill. Då slipper man också risken att behöva "spara" units för att det kan dyka upp ett bättre spel.