Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-11, 00:29   #1
Gianni

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 9
Standard

Åsikter och tips rörande spelsystem? Tack på förhand!

Hey, guys! Ja, jag är ju ny här och sträcker ut min hand i hopp om att få lite vettig feedback - konstruktiv sådan. Onyanserat skitsnack och påhopp undanbedes.

Jag ska fatta mig kort - jag har spelat på Stryk-/Europatipset i ungefär ett och halvt år och det har gått väldigt bra. 13 rätt på Stryktipset två gånger - en gång med riktig pissutdelning som kanske inte ens borde räknas i och för sig - och en 13 rätt-kupong på Europatipset tillsammans med några tolvor och skrällelvor har gjort att jag har vunnit drygt 1.5 miljoner - insatser ej inräknade, men jag skulle uppskatta att jag i snitt lägger 1 000:- i veckan.

Flera gånger under den här perioden så har vänner till mig, som är betydligt mer insatta i betting, sagt till mig att jag borde ta en del av vinsten till en ordentlig bankrulle och börja spela "på riktigt" (dessa underbara definitioner!). Ponera att jag skulle lyda ovanstående råd och börja med en startkassa på 40 000:-, skulle nedanstående spelsystem göra mig lycklig i längden?

Två spel i veckan à 1.50 i odds med 5 000:- i insats på vardera spel (jag tänker att jag definitivt borde kunna hitta två spel i veckan till det oddset som jag känner mig hyfsat bekväm i). Totalt så blir det ju åtta spel i månaden och 20 000:- plus i månaden förutsatt att samtliga spel går in. Nu förväntar jag mig givetvis inte att sätta alla spel - så färsk/naiv är jag inte - men i längden så borde jag väl gå plus med ovanstående taktik, hyfsat psyke och OK självdisciplin? Glasklart, tänker jag ibland, men samtidigt - om det var så enkelt så skulle väl alla göra så, tänker jag i nästa stund...

Hjälp mig! Tankar/åsikter - shoot.
Gianni är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat