Citat:
Ursprungligen postat av Juret
Frågan med stort F: Var ska din edge komma från? Dvs Hur ska du upptäcka felprissättningar? Att "vara kunnig" i en viss sport räcker inte långt, man måste kunna formulera sannolikheter och göra det bättre än bookmakers/marknaden. Stryktipset och singelspel är dessutom som natt och dag, på pooltips är variansen enorm. En spelare som vet de exakta sannolikheterna kan gå hela livet utan storvinst på Stryket medan tant Agda som endast går på snyggaste tröjorna kan vinna flera högvinster. Det jag vill få sagt är att singelspel visar betydligt snabbare vilka som är vinnare i längden än Stryket.
|
Detta är jag givetvis medveten om och jag är själv övertygad om att det finns oerhört många som är betydligt bättre än mig på Stryktipset och spel i allmänhet men som aldrig har satt 13 rätt. När jag vann min enda enskilda miljonvinst så minns jag framförallt en match som jag i mitt huvud hade utsett till min bästa spik - jag var fullständigt övertygad om en viss typ av matchbild och ett av två matchscenarion där båda två skulle leda till bortaseger... Det gick precis tvärtom och laget jag var så säker på blev utspelade matchen igenom och vann tack vare en målvaktstavla på en kontring i 77:e - minuten efter dubbla ramträffar för deras motståndare... Det känns som att det sammanfattar Stryktipset rätt bra och det finns säkerligen väldigt få likheter mellan seriöst, långsiktigt spelande och att jaga potterna i Stryktipset, men det är ju just sådana svar jag söker - jag vill ha kritik och tips.
Någon särskild edge tror jag inte att jag har med så lite erfarenhet av just betting.