Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Gorsky
Vet inte riktigt vad dina siffror står för och nu går du ju iofs på statistik men rent spontant tycker jag det känns intressant baserat på vad jag sett.
De två senaste matcherna jag sett med Utd har de stått förvånansvärt mycket offside till min stora frustration (RVP 2-3 gånger i Everton-matchen, 4-5 i Fulham-matchen + några offsideavblåsningar på Valencia (3 totalt på de två matcherna tror jag)). Sen är Chicha ganska benägen att befinna sig offside också, om han nu skulle få speltid.
RM har å andra sidan fått många felaktiga offsidedomslut i sin favör de senaste matcherna, inte minst mot Valencia.
|
För att förtydliga siffrona så betyder första siffran vinst, andra oavgjort och sista förlust. I det här fallet gäller det offside. United har alltså vunnit 19 offsidematcher, spelat lika i fem och förlorat två.
Som du säger så är både Hernandez och Van Persie två spelare som har svårt att hålla sig på rätt sida. Hernandez sprang flest offside i CL för två år sen.
Båda lagen får många offside emot sig men jag tror som sagt att United har fördelen att deras backlinje inte kommer ställa Ronaldo, Benzema eller Higuain offside lika ofta.