Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-13, 15:52   #19
anderna

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Motiveringar:
Spoiler:

Avd 1:
6 GG's Magic Dream blåser till spets och kusken har lovat att köra där och inte släppa denna gång nu när han s häst har lopp i kroppen. Detta innebär trubbel för favoriten och schas från kupongen. Blir det tempo kommer nr 7 Ronnie O'Sullivan farande ute vid planket på upploppet annars står det mellan 6 och 2.

Avd 2:
Halvöppet, om Örjan kör som han borde kan han leda runt om. 2,3,4 kan alla vinna med rätt lopp och blir det lite hårt tempo kommer 12 Nusa Dua fort till slut. Blir det å andra sidan dåligt tempo så kommer nog Nusa Dua tidigt. Med på lappen hursom.

Avd 3:
12 Rebellion är snackhäst som såg fin ut som fastlåst senast och ska med men har en hel del kvar att bevisa, dock borde lång distans vara en fördel. 10 Alfas Dimitri är lite osäker men kan vara överlägsen felfri. 11 All Gentle Man är en häst med form från Svanstedt. Lite osäker på distansen dock. Låst på 3.

Avd 4:
10 Björnjägarn har hysterisk form och är etta i min rank. 4 Net står på innerspår men kanske har mest kapacietet i loppet? 12 Hunch Alo var dålig senast men det ska ha berott på banan. Ska med. Mitt drag blir 8 Bolt som är helt bortglömd. Minst lika bra kapacitet som övriga i loppet.

Avd 5:
2 Your Highness har lottats perfekt, har en toppkusk och radar upp segrarna. Spiken är given, på 10 Silent Opal. Jormas styrning tror jag är minst lika bra som Your Highness och strular det bara lite för favoriten (startgalopp?) så tror jag Jorma sätter dit denna.
Ruskigt bra spelvärde iaf. Idag ryker skorna dessutom för första gången.

Avd 6:
2 Boeing Boko kan vara klar men var imponerade inte senast och kanske behöver ett lopp till för att hitta formen? Min spik blir istället 4 Crazy for You som jag hoppas leder runt om.

Avd 7:
1 Lucky Angel Face är en fin travare men borde få svårt att hålla ledningen så vi chansar bort den. Till spets ska vi istället ha 6 Unison Sund som vinner om hon får fuska bort lite av loppet. Blir det utdragen körning mot favoriten kommer 7 Albright och 10 Raising Rhonda snabbt på slutet.

Avd 8:
2 Pomona Wibb bör ta ledningen och sen tror jag det är över. Spik.

Alltså:

2,6,7
2,3,4,7
9,10,12
4,8,10,12
10
4
5,7,10
2
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat