Citat:
Ursprungligen postat av KP
Vet inte om jag håller med. Globalen är ruskigt startsnabb den med. Vet inte om den tar spets, men startsnabb är den och kommer i värsta fall få en fin ryggresa och spurta kan den. Strong boy har aldrig vunnit på valla. Den vann sitt senaste v75lopp men före dess så är du tvungen att gå tillbaka till 2009 för att hitta senaste segern för Strongboy på V75 och det i uhrbergs regi. En sån häst är inget spikförslag direkt. Nu är ju motståndet krasst. Men jag hade aldrig utelämnat Globalen faktiskt. Den har en helt annan hårdhet än detta fält.
Mitt utkast så länge

|
Vidare så kan man vrida och vända på statistik hur man vill...
Visst är det så att han inte vunnit på valla ännu - men vem av dessa har vunnit på Vincennes? Har vunnit 3 på Vincennes och 1 andraplats - vinnartiderna på stubben är 1.11.5, 1.12.7, 1.12.7 och 1.11.6 som tvåa över medel/auto. Strongen är dessutom fortfarande i sitt livs form.
SBD har startat 7 gånger på Valla - tre av dessa oplacerad varav ett av dessa var från sjättespår i utagningslopp till Sweden Cup - alla "vet" att detta är omöjligt...
Han har varit på plats i tre av dessa starter så det är ingen katastrofstatistik som han har där.
Två av loppen på Valla var så långt bak som 2008 - har väl utvecklats en del sedan dess, eller hur?
Men tror inte Goopen vill köra i ledningen med denne då jag tycker denne visat sig bäst bakifrån...
Vi får se - lycka till, i alla fall!