Citat:
Ursprungligen postat av Penguin93
Efter nattens lyckande spel så drar vi över till Europa igen där vi hittar sex spel.
Ogiltigt spel-ID: 1439176
Ogiltigt spel-ID: 1439184
Ogiltigt spel-ID: 1439178
Ogiltigt spel-ID: 1439177
Ogiltigt spel-ID: 1439182
Ogiltigt spel-ID: 1439180
|
Stolpe ut
Idag blev jag lite smått trött på svensk hockey.
AIK - Modo 3-1, Dom hade 14 minuter på sig att göra ett mål och när det står 3-1 dessutom som är ett bra resultat med 14 min kvar att det ska bli ett mål åt något håll.
Linköping - Rögle 6-0, där kan man snacka om mål. LHC pangar in 5 mål i tredje, onödigt o göra det så spännande mot ett lag som rögle, däremot trodde jag Rögle skulle göra 2 i alla fall..sista målet kom 19:16.
Oskarshamn - Karlskoga 4-0, denna var aldrig riktigt nära 2 mål ifrån.
Södertälje - Örebro 4-1, 1 mål ifrån här också. Dock så kom femte målet 19:30 så det var väldigt knappt om tid för ett till men tredje började lovande och fyra mål 3 minuter in i tredje.
TPS - Jokerit 5-3, inte så mycket att säga än 6 mål när hälften av matchen var spelad, härligt i alla fall.
Saipa - Lukko 3-0, Saipa hade 33 skott och Lukko 20, 33 skott mot Lukko hade det varit vanlig utdelning på lägena så hade det gått vägen men ineffektiviteten ropade högt i de flesta matcherna idag.
Av 8 matcher så var det 3 matcher som slutade med 5 mål eller mer, resten gick under 4.5 i ES och HA, säger sig självt ingen vanlig utdelning idag.
Så nu har jag fått skriva av mig lite, det var nog inget bra att se på hockey idag, jag blev så oerhört trött på hur svårt lagen ska göra det i ES, alldeles för mycket defensivt tänk blandat med dålig offensiv ger oss ett gäng sådana hära omgångar.
Idag blev det +0.8u med nattens matcher inräknat, finns inte så mycket man kan göra åt resultaten, bara att gå vidare!
Cheers!