Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-15, 12:37   #59
donkyklonk

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3906
Standard

Helt överens med Copiad, tycker man letar spöken om man garderar Picolit, även fast han inte travade perfekt i kurvorna senast. Hästen har kapacitet som hade räckt långt i dagens gulddivision och mot ett ganska trött silvergäng ÄR det toppchans, även om han bara skulle vara på 80-90%. Åke låter förövrigt klart nöjd i sin krönika med hästen och tror den ska vara bättre nu.

Sedan i guld så har jag svårt att se Global Investment svara strong boy. Senast snackades om att formen inte var på topp och trots vinsten där(årets tröttaste guldlopp) så är jag inte hundra på att formen sitter där. Vill ens Björn köra i spets? Hade inte blivit förvånad om han släpper direkt OM han nu skulle vara nära att hålla upp. Tror han är fullt nöjd med ryggen. Vi får höra vad han har att säga i "Björnkollen" ikv på atg.

Jag har bra självförtroende och funderar på att prova flerbång!

Övriga tankar:

2) Tror inte på Amiralen som jag tycker är fel favorit. Det borde 12 vara som nu även är gynnsamt nerstruken. Ett kul drag ä 8 Havbergsmimmi som ska laddas för fullt igen från 8-spåret. Kan mycket väl bli släppt till ledningen då hon bör vara före Amirlaen och körs där. Tror det blir tempo på loppet och 8,12 kan vara ett "kul" flerbångslås.

4) What Love Can Do verkar vara mångas drag. Given på lappen. Tror 1,2,3,4,9 räcker mycket långt. 6,7 tror jag noll på och båda känns rejält överstreckade. Den jag tror mest på av favoriterna är helt klar Conrad och Starbecs Maclo! Spetsfavorit och räcker mycket långt därifrån!

5) Helt fel favorit igen. Oolong känns för ospeedig för att vinna en V75-final. Hade varit gynnad av längre distans som vid segern. Var bli han av från start? Tror istället mycket, som flera andra här, på Quangaroo Zet! Borde vara favorit och flerbångspik(minst). Spets och slut?!

6) Calamara Donna har toppchans från ledningen om hon får bestämma vilket knappast känns otroligt. Flerbångspik även detta. 9 Bortglömd bakom! Ska även bli kul att se vad Polly kan prestera mot stoeliten, håller henne mycket högt!

7) Omgångens öppnaste enligt spelarna, håller nog med! Finns två givna "drag" här som bildar utgång/flerbångslås. Nike de Girifalco såg strålande ut senast på Solvalla då hon vann mycket och detta känns som en bra uppgift då hon är mycket stark. Given emot är såklart formstallet Larsson med 2 Uno De Joflo! Dock inget att lita på, vem låset känns starkt!

En "kul" flerbång

1) 5
2) 8,12
3) 2
4) 3,4
5) 6
6) 2
7) 2,6

x50 = 200 kr =)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10)

Senast redigerad av donkyklonk den 2013-02-15 klockan 12:40.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat