Nurmos om sina
Lopp 5, 2140A 9 BON FRECIA - Jorma Kontio
Vann lätt med krafter kvar senast och är mycket fint i ordning. Det visade att insatsen näst senast var en tillfällighet och den här hästen gör bra lopp nästan varje gång. Han känns fortsatt bra i jobben och jag tror att han håller toppformen. Nu är det bakspår den här gången men han går bra bakifrån också och jag tror att han kan vara långt framme igen med lite flyt.
Balans: Eventuellt barfota runt om
Huvudlag: Helstängt huvudlag
Lopp 7, 2140A 9 CADDIE COMET - Jorma Kontio
Gjorde ett bra lopp även senast då han fick gå först och runda alla via tredjespår och blev fyra. Han gick med skor runt om då igen och är vassare barfota runt om som det blir nu om banan tillåter. Hästen känns mycket bra i träningen och är fortsatt fint i ordning. Han har visat att han kan vinna sådana här lopp och måste räknas mycket igen.
Balans: Eventuellt barfota runt om
Huvudlag: Norskt huvudlag
Lopp 10, 1640A 6 POLLY FRONTLINE - Jorma Kontio
Fick en tuff inledning senast och blev även generad till galopp in i första sväng. Hästen gjorde sedan ett topplopp igen och visade att hon är i mycket fin form. Hon har även varit bra i starterna innan och jag tror aldrig att hon har varit så här fint i ordning som hon är nu. Den här gången är det debut i Stoeliten och man ska tänka på att hon är fem år och nu möter ston i den översta eliten för första gången. Motståndet är alltså tuffare men hon är så pass bra att hon inte gör bort sig. Synd på det dåliga spåret långt ut men hästen är snabb från start och det ska bli spännande att se hur hon står sig i den här konkurrensen.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag
Källa: timonurmos.com
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: AbbeAce (+3)
|