Citat:
Ursprungligen postat av Espo
Finns väl en anledning till att bakspåren är lågt streckade iof. Inga klasshästar, anledningen är att de har mer pengar är ålder och inte klass...
|
Åldern har inget med tilläggen att göra, möjligtvis då att de under en längre tid kunnat tjäna mer pengar än de yngre, men finns ju lika gamla på 20-fållan.
Klassen kan jag hålla med om, men det gäller hela fältet - det är ett otroligt jämt lopp, egentligen och någon där framme borde rinna undan! MEN, glöm absolut INTE finnen Global Kid! Står, tillsynes, stenhårt inne men pengarna är tjänade i Finland där prissummorna långt ifrån kan sammanliknas med de svenska. Denne hade lätt haft den dubbla, om inte den trippla, summan om denne startat enbart i Sverige. Sådan skillnad är det!
Har sett de senaste fem loppen denne gjort i Finland och dessa påvisar en häst som bara tuggar på. Kan dock bli nerspeedad då denne verkar vara mer råstark än speedig och snabb. Men med tempo och/eler lite slaskig bana så kommer denne lätt in i matchen, sanna mina druckna ord!
Glöm inte heller att Finland de senare åren haft stora framgångar med väldigt starka hästar i ex. Harper Hannovers Lopp - detta går över samma distans som i morgon och finnarna har alltid vältränat när de kommer hit. Detta kan verkligen vara en "dark horse" i morgon.
Är du finne, med tanke på ditt nickname, menar jag...
Lycka till!