Avdelning 1:
Cloria Victis är BRA, men glöm inte The Bad Rock - gynnas av distansen och det lilla fältet - 12% i nuläget är ett skämt... Charlie Sisu har varit ute i stenhårda gäng på sistone och nyligen fick han stryk av enbart Maharaja...
Avdelning 2:
Landers Power och Prince Elliot hade kunnat vara ett vasst lås men kuskarna lämnar en hel del över att önska så blir nog att ta med Goop här och kanske någon mer...
Avdelning 3:
Kommer nog spika min idé från förra veckan (10 dagar sedan), Comeonhill, som spurtade heroiskt och var ett väldigt stort stallbacksskrik i den starten. Che Boko och Ferrari Håleryd är bra motståndare men går min kuse barfota tror jag denne bara blåser ner dem över upploppet!
Avdelning 4:
Erwin Ale är ett fynd till nuvarande 14%! Spik? Kanske... Come Back riktigt bra men inte startat på en månad och 20 meters tillägg. Zlatan C.K. och Hamras Pirat skrällarna här som möjligtvis måste med...
Avdelning 5:
En eller många, det är frågan... Lutar åt många, trots att Divine Razz är klart bästa hästen. Rysare? Aega Band!
Avdelning 6:
Bästa hästen? Scoot To Score - men denne garderar i alla fall jag från ett knepigt femtespår... Luringar? Önas Julius och Taste Of Honey...
Då kör vi...!