Jaha, veckans övningar, vågar någon gissa denna vecka efter förra veckan... den dubbeln måste ju ha gett pengar om någon hittat den...
Oh well. Lyssnat på enminutrarna och här är det jag hittat som spelvärt:
Pinera sist, 3.10 på Svenska Spel, känns som en riktig kalkon så 3.10 känns ok. Sylvia Vrethammar är tippad sist men jag tar henne till 9.10 till andra chansen på Svenska Spel. Glöm inte att det även finns seniorer som röstar, vad gillar din mamma? Vrethammar fick också mycket tv-exponering genom "Så mycket bättre" och det ger några extra röster. Jag säger inte att det är ett säkert spel, men 9.10 är högt. Dock tror jag inte att hon går direkt till final.
Robin Stjernberg känns som en låt som det skulle kunna vara lite tryck i om han får till det på lördag. Säkert är Ulrik Munters låt ok den också, även om jag på minutlyssningen rankar Robin Stjernberg högre. Dock har ju Munter mycket fans.
Min kantboll denna vecka, som jag får en känsla på är Therese Fredenvall, högoddsare som skulle kunna gå rakt genom rutan och få massor med röster. Ja, hon är debutant och ja, hon är ensam tjej med gitarr... men kolla på tjejen och lyssna... den här kan vara en riktig kanon och jag spelar henne både direkt till final till 10 ggr och till andra chansen till 5 ggr (AC på Unibet).
Fredenvall/Munter till 25 ggr (Unibet) och Fredenvall/Stjernberg till 80 ggr (Svenska Spel) känns som bra topp 2-dubblar.
Ralf Gyllenhammar... ja... kanske... men ingen glasklar enminutare, kan hamna var som helst känns det som, då spelar jag inte en favorit, försöker hellre fälla och sätter en slant på att han kommer sjua eller sist (90 resp 230 ggr pengarna), glöm inte att Amanda Fondell kom sjua förra veckan och hon var tokfavorit...
Behrang Miri har en medryckande låt, och kommer säkert högt, men jag hittar inget odds jag gillar. För lågt för att spela den både till final och till andra chansen och jag har svårt att placera in den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Tomte den 2013-02-21 klockan 22:27.
|