Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast
Att spela på Melodifestivalen (hatar verkligen Stockholmsslangordet Mello, fy faan) måste kunna liknas vid att spela på konståkning, balett eller liknande... Skäms hen inte...?
  skamsen:
Inlägg skrivet med viss ironi, men inte helt - men gå nu inte i taket...
Måste vara väldigt dött på spelmarknaden...?!
Hehe!
Skämt åsido; hur går ni till väga för att välja en vinnare - det är ju inte så att det finns en massa statistik att tillgå... Handlar väl mest om vem som har flest Facebookvänner och/eller skivköpare, eller? Tycke och musiksmak måste ju vara ledordet när man väljer vem man skall spela på, eller? Framförandet? Scenkläder? Snygg eller ful?
Känns verkligen som att slumpen är en stor faktor här... Är väl oftast avdankade artister på dekis som är med?
|
Klart att det är pinsamt att tippa Melodifestivalen... ballare att hitta en stenklar vinnare på travet eller en skräll i fotboll, men vad f-n, pengar är pengar och om man nu ändå ska umgås med folk som ska titta så...
Slumpen, japp såklart att den finns. När jag väljer spel går jag på någon kombination av känsla, artist och häxkonst... ;-) Eller kanske ska uttrycka det så här, jag försöker alltid hitta övervärde och ganska ofta tycker jag att det kan finnas det. Överodds precis som vad som helst.
Artistens namn är viktigt, likaså rutin. Publikundersökningen lägger jag inte så stor vikt vid av två anledningar. Dels har jag sett ett antal finaler på plats (jobbet) och vet att live och tv är två helt olika saker, dels är det "för sent" att spela när publikundersökningen kommer - den har ju oddssättarna också sett. Viktigaste faktorn i mina gissningar är "blir det här bra i tv"? Vad har gått bra de senaste åren? Kan man plocka bort någon som chanslös?
Äh... känsla och häxkonst kanske var en bättre sammanfattning... tjänar jag pengar på det så kan jag leva med det... :-)