Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-21, 22:49   #10
dgothe
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Tigers @ Braves

Tigers starting lineup:

1. Quintin Berry, CF
2. Omar Infante, 2B
3. Miguel Cabrera, 3B
4. Prince Fielder, 1B
5. Victor Martinez, DH
6. Jhonny Peralta, SS
7. Brayan Pena, C
8. Avisail Garcia, RF
9. Nick Castellanos, LF

P. Rick Porcello

Inga starting outfielders är ens med i Orlando för matchen, så de kommer inte bli inbytta hur det än går. Inte heller deras starting catcher, Alex Avila, är tillgänglig.

Infield är dock helt ordinarie med lirare som Cabrera och Fielder, för att inte tala om allt-i-allo fantomen Omar Infante och ser givetvis mycket starkt ut. Även Victor Martinez är lagets starting DH.

Porcello tros gå in som femte pitcher i rotationen för Tigers, men kan också komma att hamna utanför some sjätte i värsta fall.

1. Andrelton Simmons, SS
2. Jason Heyward, RF
3. Justin Upton, LF
4. Freddie Freeman, 1B
5. BJ Upton, CF
6. Dan Uggla, 2B
7. Juan Francisco, 3B
8. Gerald Laird, C
9. Blake Dewitt,DH

P. Tim Hudson

Braves startar alltså med i princip sin tilltänkta opening day lineup, så när som på Brian McCann och att man kör Blake Dewitt som DH. Hudson räknas trots sin ålder som en stabil SP men kommer lira högst två innings. Gonzalez lovar att Craig Kimbrel kommer spela något, så pitchningen ser stark ut.

"Gonzalez said the starters would get two or three at-bats and be replaced by Ramiro Pena (shortstop), Jordan Parraz (right field), Todd Cunningham (left field), Ernesto Mejia (first base), Jordan Schafer (center field), Tyler Pastornicky (second base), Chris Johnson (third base), Matt Pagnozzi (catcher) and Evan Gattis (designated hitter)."

2-3 at bats är ändå några innings, så även om avbytarna inte ser så starka ut (förutom då kanske Schafer (OF), Pastornicky (SS/2B) och Johnson (3B) som är tilltänkta första backup på sina positioner även under säsongen).

Som Braves-fan har jag en viss optimism inför matchen eftersom vi kör med helt ordinarie lag, och Detroit startar en av deras sämre pitchers. Samtidigt är det så jäkla svårt att veta var spelarna är i sin dagsform och dessutom är jag inte helt säker på vad Hudson har kvar att ge.

Jag tänker inte lira något, men kommer lyssna på matchen på radio.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Qirren (+1), Shell Peppe (+1)
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat