Åke om sina
Över till V75 i Kalmar där det efter strykningarna bara återstår två hästar. Nästa vecka kommer jag att stå över V75 på Bergsåker men sedan blir det desto mer i kommande omgångar framöver. Mr Picolit var ju jättefin i lördags och kommer att starta i Momarken nästa gång där han då gör sin gulddebut.
+++
Mick Jägers (V75-1) vet jag inte varför han var dålig senast, om det berodde på att det var för hårt motstånd eller något annat. Han har varit som vanligt i träningen efteråt och vi har inte hittat några fel på honom. Tvärtom så känns han stark och rejäl när vi tränar och det är en kapabel häst för klassen som annars har tävlat jämnt och bra innan senaste starten. Han måste vara bättre än senast och är han normal så borde han ha lite chans för jag tycker att motståndet är lite enklare den här gången. Men det är klart att hästen är lite svårbedömd. Läget är i alla fall perfekt då han är snabb ut och känns hästen bra innan är det klart att jag provar för ledningen. Han är så pass snabb ut att jag tror att vi tar ledningen om jag vill. Det blir inga ändringar utan han går med skor runt om och samma utrustning som tidigare.
Global Mazerine (V75-6) höll jättebra senast efter att fått press i ledningen. Hästen går bra varje gång nu och har verkligen skärpt till sig. Tidigare var han så himla osäker men nu är han jämnheten själv och säker på benen. Han har fått mer rutin och åldern har kanske gjort sitt också. Nu är han inte bara stark längre utan kan även speeda lite grann. Nu är det täta starter men när det bara är en gång så tror jag att det är positivt. Däremot är det kortare distans den här gången och det är ingen fördel. Det är också hårdare motstånd än senast, men skulle det bli bra fart på loppet så har han ändå lite chans. Vi ändrar inget utan kör barfota fram som vanligt.
Källa: Trav365/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Trinity (+2), 4KUziel (+10)
|