Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-28, 17:46   #165
KungKlave

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1028
Standard

Där kom den första riktiga skitdagen denna vintern. Inte ett enda spel satt..

Allting som jag inte trodde skulle hända, händer. Ryssland slår USA och Tyskland medan Finland får stryk av Sverige.

Det börjar bra på första sträckan, Kyllönen ser riktigt stark ut USA ser ut att kunna följa, med sitt svagaste kort på första sträckan. Sen får Kyllönen en knuff av Tyskan och är plötsligt långt efter, hon lyckas tillslut ändå växla före Sverige och en helslut Ingemarsdotter. USA växlar även bra i närheten av Ryssland.

På andra sträckan så går Niskanen urstarkt på första varvet medan Wikens dåliga form ser ut att hålla i sig, men på andra varvet så händer det något och Wiken är plötsligt urstark och åker ifrån alla andra och ikapp Finland. USA växlar nära Ryssland igen.

På tredje sträckan så börjar jag tro att USA ändå kommer knipa Rysskorna när Elizabeth Steven går ikapp och förbi Gushina. Och Anna Haag är helt plötsligt starkare än Roponen?????? Roponen var mil före Haag på 10K fritt!!

Charlotte Kalla gör sitt på sista sträckan och Sverige slutar tvåa. Där bakom plockar Tchekaleva in nio sekunder på en trött Diggins och Ryssland slutar trea USA fyra och Finland Femma.

Imorgon är det dags för Herrarnas stafett och vilka ska kunna hota Norge? Norge ställer upp med följande lag: Gjerdalen (klassisk), Eldar Rønning (klassisk), Sjur Røthe (fri), Northug (fri).

Medan Sverige har: Daniel Rickardsson, Johan Olsson, Marcus Hellner, Calle Halvarsson.

Jag kan inte se Sverige gå ifrån Norge, och är Norge med på sista sträckan finns det inte en chans att dem förlorar. Oddsen för prispall på Sverige är alldeles för låga och jag finner inget värde i dem. Så jag inväntar alla lags startuppställningar , då kanske det blir något H2H spel.

Oddsen på Vasaloppet känns oerhört spännande!! Svenska spel har 4.50 på att Jörgen Aukland vinner medan Unibet har hela 15!!!!! Dock så känns det som det är upplagt för svensk vinst och då syftar jag på Jörgen Brink. Det kommer nog vara liknande före som i fjol, och den enda anledningen till att Brink fortsätter åka är att en fjärde seger i Vasaloppet väger så tungt. Brink finns till 3.50 på svenska spel.
KungKlave är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat