Per Lennartsson gästar Bergsåker på lördag och har sex V75-starthästar med sig i transporten. I princip samtliga nämns tidigt i förhandssnacket och även Per andas optimism.
- Ja, det ser bra ut på förhand och ingen känns helt borta faktiskt. Tre hästar sticker dock ut från resten tycker jag, då Charlie Sisu, Ferrari Broline och Åsa Rivner känns som de vassaste chanserna, säger Per och utvecklar sina tankegångar häst för häst:
- Charlie Sisu har en riktigt fin uppgift framför sig. Det är ledningen som gäller och dit känner jag mig ganska säker på att vi når. Väl i spets kommer han att bita ifrån sig väldigt bra.
- Ferrari Håleryd är en otroligt fin häst som jag gillar skarpt. Han är på uppgång och jag är intresserad av att ta mig till ledningen även med honom. Skulle vi lyckas nå dit känns det mycket intressant.
- Natural Wonder var jättefin när han vann kvällen före julafton på Solvalla. Senast återkom han efter uppehåll men var bara seg och tråkig mot hästar han normalt ska hävda sig emot. Formen är ett frågetecken och jag ligger lite lågt med honom tills han visat bättring.
- Åsa Rivner var riktigt läcker senast när hon bara promenerade runt konkurrenterna på en 1.15-tid. Gör hon om den insatsen på lördag blir hon inte lätt att rå på. Fjärdespåret är dock ett litet frågetecken, men jag hoppas och tror att Fredrik får iväg henne felfritt.
- Benskins gör det otroligt bra med tanke på alla problem han haft. För dagen känns han riktigt fin och formen är helt på topp. Spåret blev väl långt ut på vingen, men han är våldsamt startsnabb så det kan bli ledningen i alla fall.
- Donttellmewhattodo kändes fin senast i Kalmar enligt Johnny Takter, men vill helst ha rejält tempo hela vägen och det fick han inte då. Utgångsläget är perfekt då han är snabb ut. Det bör kunna bli ledningen initialt, men med största säkerhet lär jag inte köra i den positionen. Han kan mycket i sina ljusa stunder.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|