| 2013-03-01 09.30 | Indonesien | gresik vs sriwijaya |
2 |
FT |
150 |
3.500 |
En riktig godisbit hävdar jag att jag hittat i Indonesiens superiliga imorgon.
Tabellen säger inte så mycket om laget, mer än att dom ligger i hälarna på varandra. Finns dock lite dold fakta som gör spelet mer intressant.
Gresik har hemma 3 0 2, vilket är en ganska kass rad, då laget spelat mot betänkligt motstånd. Man slog förvisso starka Mitra Kukar hemma (topplag) och får summeras STARKT. Annars är formen tvivelaktig för laget, som endast vunnit 1 av de 5 senaste. Man har dessutom två raka torsk hemma.
Man var en lindansare förra året, och känslan är att man snart sitter där igen.
Bortalaget med den enkla stavningen och utalet som blir min vinnare (SRIWIJAYA) dominerade superligan fullständigt förra året och vann den med 10p marginal, något som Bookies verkar ha missat helt inför morgondagen.
Statistiken borta 0 0 3 5-12, ja den är inte vacker någonstans.. MEN
man har också mött utmanare 1 och 2 där. Vilket förvisso resulterat i hela 8 baklängesmål, men då ska ni veta att de regerande mästarna spelar fruktansvärt offensivt. Man gör helt enkelt mycket mål, ock släpper in en del (dehär är självklart på tok för mycket). Men man kommer sakta men säkert klättra nu, seriens svåraste bortamatcher är avklarade, och utöver det har man i princip gjort precis vad man ska.
Vann bägge mötena i fjol med klara 3-1 hemma och krossande 5-1 borta.
Kort och gott menar jag att offensiven är alltför stark för att Gresik ska mäkta med några poäng här.
Truppen har inte tagit någon skada från förra året, och även om inledningen varit sissodär, kan man skylla en aning på spelschemat.(vilket jag ser som en bonus).
3.50 är hur som helst felsatt, för mig borde Sriwijaya vara favoriter, och istället stå i 2.30-.2.50