V75
1) 2
2) 2 3 4 5 7 10 11 12
3) 14
4) 1 2 3 5 6 7 8 9 10 11
5) 3 4 5 6 14 15
6) 1 7
7) 2 7
Om Spikarna...
2 Charlie Sisu tar spets och Bergh vinner aldrig på V75 numera får tung resa fram till dödens eller försvinner från start... Om dödens har det gått 500 meter och av loppet är det endast 2100 meter kvar! 9:an är jag mest orolig för men Lennartsson vinner komfortabelt! Inte ens favorit i nuläget och jag njuter!
14 Nahar spikar "alla" men hur ska den förlora? Den här kan till och med Bergh vinna V75 med mot det här motståndet! Bara galopp emot men här lunkar den iväg!
Om låsen...
I sjätte tror jag egentligen på spets och slut för Benskins men tar även med rygg ledaren som kan spränga ljudvallen vid lucka!
I sjunde har Stall Witasp ännu ett formkort från perfekt spår, måste med! Bon Frecia slipper Mr Picolit och kan utmana även från dödens men jag tror att om Kontio gasar så har dom andra respekt för hästen och vinkar den glatt fram till spets...
Skrällarna...
12 Staros Fortune i andra är handikappad av läget men det löser Örjan! Matchad för det här loppet och som 9-procentare är den stekhet om Örjan hittar igenom! 10 Walter Bishop är en annan kuse från bakspår (ännu mindre streckad) som går från is till normal bana. Den här är flyfotad och alldeles för bortglömd!
Ingen skräll men måste lyfta 30 procent på 5 Odin Tabac som anmärkningsvärt lite. Borde vara favorit!? Chansspik eller många! Jag kör många och hoppas på smäll! Varför inte någon av norrbaggarna (2 eller 11) till extremt låg procent! Glöm raderna! Baggarna brukar "gömma" formen när dom styr transporten över gränsen! Tänk på det!
I femte vill jag höja ett varningens finger för springspåren på tillägg! 14 Madame Nicole kanske börjar återfå form i nya regin och om Djuse stärkt av seger igår prickar starten och kommer ned hyggligt så blir det intressant! Detsamma gäller 15 Fortaleza Ås som även den är speedig och kan flytta på sig och har dessutom skrällt på V75 på Bergsåker förut!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: bftrader (+10)
Senast redigerad av doob den 2013-03-02 klockan 00:02.
|