Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-05, 13:07   #11
Mr_Gorsky

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 272

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite tankar från min sida inför Man U - RM.

Phil Jones är skadad, vilket jag ser som ett stort avbräck för Uniteds defensiv. Han har haft en viktig roll i de större matcherna för United då han har gett understöd till backarna och lättat upp pressen som läggs på Carrick. Han har ofta setts med uppgiften att "plocka bort" nyckelspelare, vilket han effektivt gjorde med Bale borta mot Tottenham. Jag är övertygad om att han hade gett en liknande uppgift med Ronaldo, om han nu hade startat.

Giggs kan, och kommer förmodligen göra sin 1000e match. Förväntar inte att han startar men lite speltid får han nog allt. På gott och ont.

Ferdinand hade en mindre skada och spelade inte i helgen mot Norwich men kommer nog ta plats som mittback, så blir intressant att se hur de kommer funka ihop mot ett väldigt snabbt och ständigt hotande RM. United kommer nog spela med en ganska låg backlinje och låta Madrid vara spelförande, vilket inte kommer ge så mycket ytor bakom backarna.

Casillas tog förvånansvärt ut i 23-mannatruppen för Real, men har efter det sagts att han är skadad och inte kommer spela. Ett drag från Mourinho, likt att de valde att träna på Etihad eller inte. Förmodligen startar han inte.

* Två senaste matcherna mellan Utd och RM på Old trafford har producerat 12 mål
* Mourinho har spelat två matcher på Old Trafford i CL (Porto: Oavgjort(1-1) och Inter(2-0 till Man U)
* United har släppt in mål i 8 av de 10 senaste hemmamatcherna i CL.
* Ferguson har bara vunnit 2 av 15 tävlingsmatcher mot Mourinho.
* Mest kuriosa, men di Marias fyra assist i turneringen har alla kommit mot Manchesterlag
Mr_Gorsky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat