Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-05, 17:42   #99
johanpalmgren
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 116
Sharp$: 267

johanpalmgren2013
Stats: 19 - 22 - 1
ROI: 109.51%
Vinstprocent: 46.34%

Standard

2013-03-06 09.30SuperliganPersela Lamongan vs Mitra Kukar 1 HT 125 4.050

*notera att det är ett halvtidsspel.



Många aktiva spel under dagen, och även ett under morgondagen.
Åter tillbaks till mina asiatspel och åter indonesien, där vi ser jumbon Lamongan, mot ett av de piggare lagen i årets inledning Mitra Kukar.
Tycker att man får ta Lamongan sista plats med en nypa salt, visst man hör inte till eliten men grunden till lagets placering är utan att tveka lagets insatser på bortaplan.


Hemma gör man egentligen ingen besviken, man har raden 2 1 1 och 8-4 (2,0 snitt hemma). Mitra Kukar visar bortaraden 3 0 2 8-8 vilket är seriens bästa, konstigt nog.
Nej men så är det, kollar man statistiskt på fördelningen av Hemmasegrar,oavgjorda,Bortasegrar såhär långt ser de ut enligt följande.

63%(H) 25%(O) 12%(B)

- bortavinsterna växer inte på träd direkt.


Det jag tycker är intressant är att Lamongan slutade på en 4.e plats förra året med ett målsnitt på 1.705 genom hela säsongen(man snittar 2.00 hemma tidigt in i denna säsong). Mitra kukar i sin tur, hamnade på en 9.plats och man släppte in i snitt 1.7 bollar per match och ser ut att göra en liknande säsong i år då man har 20-15 i målskillnad efter 9 omgångar.

Kanske uppfattas som tjatigt men så är det, hemmafördelen är så pass viktig i många av asiatiska ligor oavsett om du ligger 1.a eller sist, i många fall svårt att vinna på bortagräs.

När man dessutom i klarspråk vet att Lamongan gjorde det betydligt bättre än Mitra Kukar förra året, får jag en känsla av att bookies enbart går efter årets upptakt.


Med tanke på förra årets, och även årets hemmaspel kan jag inte blunda för HT 1 till 4.05, man har som jag tidigare nämnt också ett snitt på 2.00.

Ni som kollar upp matchen på egen hand ska kanske veta att hemmalaget ofta benämns som Persela och inte Lamongan, men ja.. de är samma lag

*Givetvis, jag spelar på Marathonbet när de gäller asiatiska spel(finns fler), men jag hänvisar er till att ha ett aktivt konto där om de nu är så att ni ryggar mig av och till. Grunden till det är att Marathon oftast är snabbare med att få in matcher från Asiatiska ligor, betyder dock inte alltid att oddsen är bäst där.

Senast redigerad av johanpalmgren den 2013-03-05 klockan 17:43.
johanpalmgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat