Ämne: hetsarn - NFL
Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-05, 17:58   #243
hetsarn
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Kul med lite diskussion! Håller med er angående Flacco, han förtjänar inte Brees-pengar. Tycker han är en top10 QB som gamblade stort med att inte signa extension förra säsongen. Höjde sig rejält i slutspelet, vann Super Bowl och Ravens hade inget val än att ge honom ett monsterkontrakt, annars hade ett annat lag gjort det. Det intressanta med kontrakten, precis som alla andra NFL-kontrakt, är hur stor del av pengarna som är garanterade. I det här fallet är 52 milj av de 120 garanterade. I praktiken är det en 3-års deal även om kontraktet är på sex år eftersom hans cap number under det fjärde året är 28 miljoner. Bör även nämnas att inget 100+ milj. kontrakt någonsin slutförts i NFLs historia.

Det har placerats ut lite franchise tags nu i dagarna, bland annat på några av spelarna jag skrivit om tidigare;
Jairus Byrd (Bills)
Michael Johnson (Bengals)
Anthony Spencer (Cowboys)
Ryan Clady (Broncos)
Henry Melton (Bears)
Branden Albert (Chiefs)

Enda tagsen jag har lite frågetecken kring är Spencer och Albert. De är absolut inga dåliga spelare men Dallas byter från 3-4 till 4-3 och har stora cap problem. Att lägga 10 mille på en spelare som måste byta från OLB (hans bästa fit) till DE känns tvivelaktigt. Han lär behöva bygga på 5kg muskler.

Chiefs har no1 overall pick och väljer att tagga Albert när det finns en del high end prospects på OT-positionen. Frågan är nu vad de gör med sitt första pick? Det enda vettiga i nuläget är enligt mig att trejda ner. Chiefs gav även Bowe ett nytt kontrakt idag, 56mille över 5 år, dryga 25 är garanterade.
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat