Det här säger Stig H om hans chanser i V86.
Stallet har sex hästar till start denna Solvalla-onsdag, varav tre i V86. Stig H:s funderingar om dessa:
Nero Capar (Lopp 4, V86-1) går bra och gör så gott han kan hela tiden, även om segrarna inte blivit så många på senare tid. Senast fick han en del krafter kvar bakom hästar i mål, så den nollan behöver man inte lägga så stor vikt vid. Nero Capar har lottats till ett elakt läge nu och trots att motståndet verkar lämpligt och formen är god vågar jag inte ha några stora segerförhoppningar.
Baroness Boko (Lopp 8, V86-5) galopper i samtliga årets tre starter är förstås ett trist facit för hennes del. Jag tycker inte att hon är så instabil i grund och botten, men hon har helt enkelt inte varit på rätt humör. Sandra Luomala har vunnit med henne förr och jag hoppas att hon lyckas få henne felfri nu också. 2640 m bör Baroness Boko klara med rätt löpning, men från spår elva blir det svårt att vinna.
Pine Rolls (Lopp 10, V86-7, DD-1) ihållande formtopp ser ut att hålla i sig. Han svarar för gedigna prestationer hela tiden och gjorde det helt okej i ett 3140-meterslopp senast också. Har fått ett idealiskt startspår nu och vare sig han kommer till ledningen eller inte tror jag att han blandar sig i segerstriden. Pine Rolls är i mina ögon vår enda riktiga vinstchans i V86-loppen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|