Kul med Lazio igår, trodde mycket på dem och även om Stuttgart skapade en del så kändes det som om Lazio hade ganska bra koll på matchen.
Värre för Zenit som åtminstone borde ha löst ett kryss. Riktigt tråkigt för deras del med straffen i slutminut, som i mina ögon inte var straff någonstans. Domaren var ju dessutom riktigt nära.
| 2013-03-10 16:00 | Swiss Super League | FC Basel vs Young Boys |
Win to nil |
FT |
5 |
3.200 |
Basel har hållit nollan 12 av 19 hemmamatcher denna säsong och möter nu Young Boys som gick ganska bra i sin grupp i EL. Man är ett starkt hemmalag, men svaga borta; 1-3-7, 9:20. Basel snodde ju även kapable målskytten Bobadilla nu under januari så jag tycker att deras chanser att nolla även Young Boys ska vara ganska bra. I ligan har Basel hemmafacit 8-3-0, 24:6.
| 2013-03-08 20:00 | Ligue 2 Orange | Chateauroux vs Monaco |
2 |
FT |
5 |
2.320 |
Chateauroux är enda laget i Ligue 2 som ännu inte har förlorat hemma. Det är dock klasskillnad och jag tycker att Monaco ska ha runt 45% chans. Spelbar ner till 2.2.
| 2013-03-09 18:00 | Segunda Division | Elche vs Mirandes |
win to nil |
FT |
5 |
2.100 |
Elche dominerar Segunda Division och har efter en liten svacka med ett par kryss hittat tillbaka till vinnarspåret. Mirandes tar sina poäng på hemmaplan och har blivit nollade åtta av fjorton bortamatcher. Elche har 12-1-0, 28:7 hemma och har nollat motståndarna åtta av tretton matcher.
| 2013-03-11 20:30 | Ligue 2 Orange | Caen vs Istres |
Win to nil |
FT |
5 |
2.500 |
Caen har några snöpliga förluster på hemmaplan, men är ett starkt hemmalag med den bästa defensiven (tillsammans med Nantes) i Ligue 2. Man har åtta nollor på tretton hemmamatcher. Istres började säsongen bra och låg länge på övre halvan. Nu har man dock fallit tillbaka till en mer förväntad position och även om man gjort 11 mål på tretton bortamatcher har man i de senaste sex försöken bara gjort 3 mål. Man har gjort ett mål de senaste 7 matcherna i Ligue 2.