Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-08, 20:48   #48
hanscrispi

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6932
Standard

Det här kan vara något!!!!

Per Lennartsson har en häst han varnar lite för imorgon. 8 SCOOT TO SCORE (V75-2) Nu kändes det som han hittade en växel till barfota senast, vi hade all otur i världen med dåliga ryggar och en häst i knät sista halvvarvet men sedan flög han ju fram till slut och kändes riktigt, riktigt bra. Han var helt obrukad i mål och hade kunnat hålla den spurtfarten i minst ett halvvarv till som det kändes. Att det strulade så där var tyvärr enda sättet vi kunde förlora det där loppet på, med tanke på hur han kändes och vad han mötte så hade han vunnit med alla andra scenarion och från alla positioner den kvällen det är en klassfylld häst i form och jag anar att han blir mindre betrodd än vad han kanske borde bli, jag hoppas att han ska fortsätta att utvecklas i samma takt för då kan vi ha en häst även för kulltoppen i vår och sommar. Han har en fantastisk teknik och en gudabenådad skalle och det är sällan man får den välsignade kombinationen på hästarna. Nu har folk bara sett honom på V 75 på ÅBY där han inte var bra för dagen och den insatsen ska man nog inte mäta hans kunnande på. Vi siktar så klart att köra barfota igen bara banan tillåter för han har fina fötter, men däremot blir det knappast någon laddning utan jag försöker ta dem till slut i stället - jag är alldeles för rädd om den här för att ge mig in i något tok från början helt enkelt. Blir det bara minsta körning där framme tror jag att jag har bra chans att sänka dom tillslut ändå med det 1,12-1,13- varv han troligen går. LUGAUER har en bra häst som dock verkar fungera ojämnt och resten var inget jag fick skrämselhicka av direkt. VAD TROR NI? KAN DET HÄR VARA EN SPIK?
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat