Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-09, 13:24   #23
befriamig
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Älmhult
Inlägg: 46
Sharp$: 1213
Standard

Jag väljer nästan alltid ink OT/SO. Spelar oftast dogs också (65-35 ungefär).

Sen håller jag inte med Lazlo angående att OT/SO är 50-50, finns lag som är betydligt bättre i 4 v 4 och framförallt finns det spelare som är betydligt bättre på straffar. För lite matcher i år för att göra något, men om man tittar på förra året så var Devils bäst i NHL när det kom till straffar, och det handlar ju inte om något lotteri. Sen kan jag hålla med om att det känns vettigare att sitta med 2.20 när OT börjar än 1.85.

Angående NiLus kommentar angående målvakter, håller jag inte heller riktigt med. Klart är enkelt att säga att den är bättre än den andra. Men om man vet hur målvakterna agerar i de flesta situationer (spelar aggressivt, långa returer osv), så går det att väga in hur andra laget spelar, och därigenom få fram om det är positivt eller negativt med back-up goalie. Det handlar ju om mer än själva namnet. För att Montoya var taskig i Isles i de flesta matcherna förra säsongen så betyder det inte att han ska vara det i år för Jets.

Dock angående FT så borde det gå och räkna på hur många matcher FT som slutar med 1 måls seger kontra 2<, tror att det ligger mer värde i -1.5 i det fallet. Dock inte räknat på det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat