Ämne: hetsarn - NFL
Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-11, 18:59   #251
hetsarn
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Två intressanta moves idag!

1: Giants lägger en 1st round tender på Victor Cruz, förvisso förväntat. Det innebär att alla andra lag kan erbjuda honom kontrakt (eftersom han är RFA) i utbyte mot lagets 1st round pick i årets draft. Giants har redan rätten att matcha kontraktet. I princip kan lag med mycket cap space ge honom ett erbjudande Giants inte är kapabla att matcha. Det intressanta i det hela är att jag tror han är tillräckligt intressant för vissa lag att de skulle kunna ge upp sitt förstarundeval.

2: Vikings trejdar iväg Percy Harvin till Seahawks för årets pick i första- och sjunderundan och ett mid round pick i nästa års draft. Jag gillar Percy Harvin, väldigt väldigt mycket. Nu har Seattle en väldigt duktig no1 WR, de blir farliga i NFC i år. Bara tanken på att 49ers DBs ska täcka honom i två matcher per år får mig att gråta. Jag gillar även Seahawks GM väldigt väldigt mycket, trots att jag inte ens vet vad mannen heter. Han hittade Richard Sherman i 5:e rundan, Russell Wilson i 3:e. Nu dunkar han iväg den här trejden, gillar den som fan.

Vikings å andra sidan har nu noll (0!) vettiga WRs på sin roster. Skicka iväg ett kontraktförslag till Victor Cruz omedelbart!

EDIT: Kan tillägga att Harvins lön och cap number den här säsongen är 3.8 milj USD. Han är värd det dubbla, utan tvekan.
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"

Senast redigerad av hetsarn den 2013-03-11 klockan 19:04.
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat