Tycker du överdriver lite med en på promille chans KP. Hästen är bra, inget snack. Den har haft problem med halsen och inte riktigt fungerat och ändå vunnit lopp, det visar kapacitet. Vet att du gillar det Jens skriver med statistik osv men man kan inte bara titta på detta. Några små punkter jag tycker du/jens missat.
- Beckman är i guld nu, precis som picilot. Tror han kommer hävda sig bra där och att såga att han inte slog den hästen som fick ledningen när travet inte fungera känns löjligt.
- För att gå vidare med det loppet så skriver han att det är det bästa loppet han gjort?? Kolla Finalen i bronsdivisionen(tror jag det var) förra året under elitloppshelgen, herregud vilken prestationen och slog enkelt en så bra häst som Parkin som också klättrat genom klasserna.
- Amaru Boko vann sin guld debut, det händer att hästar gör detta. Amaru var dessutom bara 4 år och tjänat sina pengar i årgångslopp tillskillnad från Picolit som klättrat i klasserna.
- Du sågar hästen när han gått i spets. Detta är inte hästens likör enligt Åke.
Picolit är en topphäst med framtiden till mötes och att han är överskattat tror jag inte på, iaf inte i den utsträckningen ni vill få det till, kapaciteten är mycket bra. Jag tror inte heller han vinner på lördag men tycker sågningen är enormt överdrivet. Jag tror inte han vinner mest eftersom hästen inte är bäst i spets(jääätte långt upplopp på Momarken knappast positivt) och samt att Åkes stallform är iskall + att han bli favorit(lättare att såga favoriter, hade sett honom som omgångens bästa skrällbud om passande smygläge och streckprocent mellan 10-20%)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av donkyklonk den 2013-03-12 klockan 18:14.
|