Inatt hittar jag 4 intressanta spel
Det brukar alltid vara målrika tillställningar mellan dessa lag, hela 9/10 har gått över linan, Canes har Cam Ward skadad och ställer Justin Peters i mål som inte alls har stor nhl rutin. Gjort det bra i ahl och fått stå strömatcher i nhl varje säsong. På andra sidan hittar vi Garon eftersom Tampa väljer att vila Lindbäck som verkligen varit grym sista matcherna.
Känslan är en öppen match med mycket mål åt båda hållen.
| 2013-03-17 00:05 | NHL | Tampa Bay Lightning vs Carolina Hurricanes ÖVER |
Ö 5.5 |
FT |
3 |
1.670 |
Toronto har haft några tunga matcher på slutet mot Boston och Pens, man åkte även på storstryk mot Jets borta med 5-2. Jets har gjort det bra och har 7/10, mycket tack vare en storspelande Pavelec där bak som har fin form. Helt ärligt förstår jag inte varför man sätter Jets som dog här utan jag hade snarare vänt på oddsen. Ett spel på jets känns givet då det känns som en 50/50 match och vi får faktiskt 2.20 på Jets ML
| 2013-03-17 00:05 | NHL | Toronto Maple Leafs vs Winnipeg Jets |
2 |
ML |
3 |
2.200 |
Islanders lyckades styra matchen väldigt bra senaste mot Tampa och vann med 2-0. Man spelade tight i försvaret och bjöd inte Tampa på något och tog sen tillvara på chanserna man fick. Cats är inne i en sjuk svacka och man är lika dåliga hemma som man är borta. Man ställer Clemensen imål igen och hans statisktik är väl inget att jubla över direkt. 4.15 i GAA och 85.8%. Stor fördel Islanders här på målvaktssidan.
| 2013-03-17 00:35 | NHL | Florida Panthers vs New York Islanders |
2 |
ML |
3 |
1.830 |
Sist men inte minst spel på Kings mot Sharks. Kings har bra form och är riktigt starka hemma. Det brukar vara målrika tillställningar när dessa lag möts men jag tror på en målsnål tillställning. Man förlorade med 4-3 mot Sharks och jag tror man vill studsa tillbaka direkt och ta revansch. Quick var inte på topp medans Niemi gjorde många grymma räddningar och vann matchen åt Sharks. Man väljer att ställa Bernier inatt som fick hoppa in efter Sharks 3-0 mål.
| 2013-03-17 03:35 | NHL | Los Angeles Kings vs San Jose Sharks |
1 |
ML |
3 |
1.670 |
Lycka till om ni ryggar