Snokens tips:
V64-1: 2 Pilgrims Elan (8,10)
V64-2: 1,2,3,4,7,9 (10,8)
V64-3: 5,9 (8,3)
V64-4: 1,7,9,10,11,12,13,14 (5,6)
V64-5: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (6,8)
V64-6: 3 Porthos Amok (14,15)
Insats: 960 kr.
V64-1: 2 PILGRIMS ELAN satt fast med sparat i Sverigedebuten
senast och "såg ut som en häst".
-Hon fick det lopp jag ville ha med henne senast och kändes så gott som obrukad. Nu provar jag för ledning och visst verkar det här hemma som att hon gått framåt med genomköraren på Romme i kroppen, säger Kajsa Frick.
Värst emot i spets- och segerstriden är Prayer Ås, men jag hoppas och tror att Kajsa håller ut Adielsson runt första sväng.
V64-2: 3 CELEBER SUND kan flytta på sig från start och gjorde ett fint intryck efter vila senast. Skor då - nu pratas det om barfotabalans från stall Lennartsson.
9 FUTURE LOVE har ett par nollor i raden på slutet, men senast fanns det sparat. Med fritt i tid kan det vara dags
.
V64-3: 9 CASTOR BOKO kommer med två raka och ser ut att vara under fin utveckling. Trots bakspår ett givet segerbud igen. 5 QUEASY står på tur att spräcka sin segernolla. Det strulade för honom senast, men upploppet var av allra bästa märke.
De här båda höjer sig lite över resten och känns som ett bra "lås"!
V64-4: 12 TAMS BORGÖL är ojämn, men kapabel. Stark upphämtning efter galopp senast och riktigt bra när han vann på Solvalla i december. Rolig tipsetta i öppet kallblodslopp.
7 STINGERS kommer med trist rad från Norge, men går mycket bättre med körspö och vann överlägset på Färjestad förra sommaren.
V64-5 (DD-1): 8 DRILLBIT ÅS är en av flera som gör årsdebut i
det här öppna och tipsvänliga loppet. Kulltopp i fjol och måste ses
med vettig chans direkt.
-Hon är väl förberedd utan att vara vässad. Vi ger henne ett snällt lopp och sedan hoppas jag att hon kan gå en repa till slut. Det går aldrig att räkna bort henne, säger Svante Båth på sin hemsida.
6 LATITUDE BROLINE har fått tuffa lopp i "dödens" på slutet. En kortare pust har säkert gjort henne gott och när hon vann för tre starter sedan gjorde hon ett mycket gott intryck. Tidig med klaff på loppet.
7 DIVINE RAZZ ska bli intressant att se. Tuffare emot nu, men en häst som radat upp sex raka segrar måste tas på allvar i alla sammanhang. Stark och tål göra grovjobb.
V64-6 (DD-2): 3 PORTHOS AMOK tyckte jag såg klart bra ut i sin årsdebut senast. "Tarzans" hästar brukar bli strået vassare med ett lopp i kroppen och stämmer den teorin nu får konkurrenterna tufft att plocka tillägg på honom. Jag tror på tidig ledning, jämn fart och seger - spikas!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Haltmathe (+5)
|