Ämne: Formula 1
Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-18, 22:39   #10
kusagwa
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
250GP ersattes med Moto2, leasade och plomberade enhetsmotorer från Honda (variant utav CBR600 motorn (fyrtakt)) och fria chassin.

125GP ersattes med Moto3, 250cc fyrtakt. Det är väl den enda kvarvarande prototypklassen (innebörden av just GP). Chassina är i princip likvärdiga och det bjuds fortfarande på hyfsad racing men ljudet och de avsevärt mycket snällare registret i fyrtaktsmotorn är inte alls lika tilltalande - varken att köra eller titta på.

Även MotoGP har ju genomgått en del förändringar, de har gått tillbaka till 1000cc från de 800 som varit i några år samt öppnat upp för serietillverkade motorer och chassin.

Hela MotoGP faller som en sten, medan kurvan för Superbike pekar spikrakt uppåt.
Synd att man är så pass efterbliven när det kommer till motorer och liknande men håller med dig, Moto GP och dess underklasser var mera sevärda för några år sedan.

Synd att det inte var tvärtom, har aldrig gillat Superbike och dess underklass.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat