Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-20, 18:15   #28
Klanke

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

annan nyttig info..

Samuel Rehn ska rycka alla skorna ffg på 2 procentaren Ohkohot Goy och tror det kommer ge en ruggig effekt. Intressant för det har verkligen gett ruggig effekt på hans hästar mer än en gång när skorycken kommit på våren.

V86-2

Inget speciellt men tänk på att Stefan Melanders Digital Motion gör första starten utan pungkulor.

Sen skrev dom på twitter i kväll att Flushing Meadows ska tävla barfota runt om ffg, men det är inget som stallet säger något om i intervjuerna i tidningarna. Den var anmäld så senast minns jag men man ändrade pga banan.

V86-4

Amour D Inverne ska man rycka skorna på nu bak och det är ++ enligt stall Lönn.

Peccadillo galopperade senast, men det skyller man på Gävles lösa bana den dagen. Nu låter det uppåt och dessutm ska man nu utrusta hästen med halvstängt huvudlag.

V86-5

Djalo Boko gave verkligen ett ++ intryck senast. Näst senast säger Per Nordström att hästen hade tandvärk och därför inte funkade på solvalla den dagen. Det aviseras skor runt om och öppet juvudlag denna gång. Han vill spara skorycket till viktigare lopp.

V86-7

Prince Tagg ska testas med jänkarvagn för första gången avslöjar Karlstedt för V75 guiden. Ingen info han avslöjar i bl a rondenintervjun. Mycket intressant.

Stefan Melander ligger mycket lågt med Iceland även denna gång. Han har inte bestämt utrustning och gör det väl därmed som vanligt 5 minuter innan defileringen, i alla fall utåt.

V86-8

Nato Dream blir hårt streckad men jag tycker inte den är mycket att strecka på det man läst i kväll. Den matchas helt för kungapokalskvalen, och när Tarzan har ett stort unghästlopp i sikte där kvalen går om någon månad har man svårt att tro att det är påställt i morgon, Han säger att det blir ett mycket snällt upplägg i en av intervjuerna.

Däremot låter det ruggigt uppåt från Flemming Jensen på Jaguar Broline. Han säger att det är stallet bästa chans, kanske inte bara i morgon utan på hela veckan, Dessutom aviserar han barfota runt om för första gången sedan den kom till honom. Det gav en enorm effekt minns jag första gången Per Lennartsson slet av alla skorna på den. Men det återstår ju att se om det blir barfotabana. Flemming brukar inte dra av skorna om det är tveksamt banunderlag för det. Han brukar däremot anmäla barfota runt om, om det finns tanke på att köra så, och ändra alldeles för sent. Sällan innan defileringen till resp lopp.

Fick detta av min vän Rille.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat