Örebro håller ångan uppe än så länge, Rögle behöver poäng men klappade ihop totalt hemma mot Leksand och lär känna av pressen. Södertälje närmar sig poäng efter tre förluster och Västerås skapade förvånansvärt lite mot Örebro i tisdags....avslag!
Istället blir det spel på bortalaget i kvällens match, Leksand-Timrå. De blåvita tog en stark seger senast då Rögle slogs borta med 0-4. Innan dess tappade man 0-2 ledning till en 5-2 förlust mot Örebro. Premiären var avgjord efter några byten då man hade 2-0 på SSK (slutade 3-1). Frånsett senaste matchen har Leksand inte imponerat imo, sällan sett dom så dåliga som mot Örebro när de gick ner på folk och knappt kom över rödlinjen.
Timrå inledde med straffvinst samt strafförlust mot Örebro respektive Västerås, senast avfärdade de SSK ganska enkelt även om det dröjde tills tredje perioden innan målen började trilla in (stort skott- och spelövertag). Jag tror att Timrå har lyckats anpassa spelet mot de allsvenska lagen och därför passar det bra att möta Leksand borta nu i fjärde omgången.
Håller bortalaget som snäppet starkare så jag tycker oddsen sitter fel. Kan bli så att lagen är nöjda med poängen de har vid oavgjort en bit in i tredje och låter det hela avgöras i sudden/straffar, därför väljer jag att spela dnb på Timrå.
| 2013-03-21 19:00 | HockeyAllsvenskan | Leksands IF vs Timra IK |
dnb |
FT |
3 |
2.218 |
Tråkigt som fan förresten med Christian Söderström, även om jag inte ser särskilt mycket elitseriehockey så har jag alltid respekterat honom för hans hårda jobb över hela isen. Risk att han blir ihågkommen för hjärnsläppet senast.