Tycker inte något spel i NHL tilltalar mig direkt därav så blir det endast tre spel i AHL.
Ogiltigt spel-ID: 1501910
Providence (2a) möter Bridgeport (13e), här anser jag att det är klassskillnad, både formen och laget i sig tilltalar ganska mycket för FT vinst här, då Bruins ligger etta i formtabellen hemma. Dom har 18-3-3-9 hemma vilket är imponerande. Sound Tigers ligger alltså på 14e plats i borta tabellen och vinner de matcher som dom bör vinna, dvs. inte många. Har 7-4-4-17. I år så har de endast tagit tre segrar och det är mot bottengäng som dom själv och är det matcher dom plockar poäng i så det mot dessa lag som är jämlika med sig själv. Har inte hittat någon info om skador etc. så detta blir lite utav ett statistik spel dock så har jag följt Providence lite och dom är väldigt stabila bakåt och effektiva framåt. Precis som ett vinnande lag är. Providence har endast gått till OT 2 gånger 2013 sen har dom förlorat två vid FT resten vinster också det är imponerande. Lagen emellan så har Providence två FT vinster i år mot Sound Tigers men innan dess så var det det sound tigers som vann 4 raka, dags för Bruins att ta fyra raka nu? Detta är när Bruins spelar hemma. Sedan har man faktiskt fyra raka segrar mot Sound Tigers men tror det blir en femte idag.
Tips: 4-1
Resultat: 3-1
Ogiltigt spel-ID: 1501370
Barons är det lag som spelar mest över 5.5 på hemma is i WC med 23 över och 8 under och Aeros har 17 över och 17 under. Dock så har vi ett bra facit lagen emellan där de fem senaste matcherna som har spelats Oklahoma har gått över 5.5. Blir ganska böljande spel när dom möts, ofta det blir 4-3,3-3 osv. Två lag som oftast spelar på offensiven och glömmer lite defensiven eller rättare sagt, lagen är bättre offensivt än defensivt därav så gör man en hel del samtidigt som man släpper ungefär lika mycket.
Tips: 3-5
Resultat: 2-3
Ogiltigt spel-ID: 1501911
Barons har sex spelare borta och de flesta har gått upp till Edmonton i NHL och det är 7 spelare som har gjort mest poäng mot just Houston denna säsongen där sex fattas och jag tror inte man räcker till sett till målen och Aeros har behandlat betydligt svårare uppgifter borta än när man möter ett halv svagt Barons. Houston är förvisso b2b men dessa avbräck för Barons tror jag kommer straffa dom och Aeros är ett såpass bra lag att man ska klara av detta trots b2b och resandet. Aeros tillhör top 3 bland bortalagen och har goda chanser till vinst idag. Men endast två units för att dom är just b2b och det är alltid en utmaning speciellt med resa under så kort period.