KHL slutspelet fortsätter imorgon med två matcher där jag tror vinnarna imorgon möter varandra i finalspelet och jag tror på samma utfall som Bourne precis har rekat.
Ogiltigt spel-ID: 1502042
Här är oddset högt och för högt för att motstå, Tractor har alltså enligt mig en jätte defensiv med fina kontrings möjligheter. Tractor enligt mig som är stabilare i grunden än vad Ak Bars och på senare tid så har dom skaffat sig ett litet övertag rent spelmässigt och tydligare roller. Ak Bars har helt klart övertygat i grundspelet och även till viss del i slutspelet men har fallerat lite i sin defensiv mot Salavat Ufa kan jag tycka. Dock så är det en ny matchserie och nya förutsättningar. Har läst lite och jag vet inte men får känslan att Ak Bars är "nöjda" med att ha tagit sig till semin dvs. jag tror inte dom räcker till mot ett bättre samlat Tractor. Tror Tractor kommer fokusera på defensiven då det är den som kommer bli avgörande, lite liknande spel som mot Avangard kan jag tänka mig.
Tips: 1-3 FT.
Resultat: 1-1, 2-1 OT
Ogiltigt spel-ID: 1502041
Besvikelsen i Petersburg är stor kan jag tänka mig för fansen har blivit lite bortskämda. Men tror SKA kommer återhämta sig snabbt och kvittera denna serie direkt, dom kommer sätta en mer tydlig matchbild där Dynamo inte kommer få så mycket rum till chanser och skott som dom fick idag. Petersburg är en favorit till guldet och 0-2 efter två hemmamatcher går jag inte med på.
Tips: 4-1
Resultat: 2-4
Lycka till vid rygg!
EDIT: Unibet ligger högst med Tractor ML till 2.40.